نقشه راهی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل در راستای توسعه همکاری‌های آینده طراحی کرده‌ایم

«سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ترانزیت از آسیای مرکزی تا خلیج فارس»، «توسعه حمل و نقل برای تسهیل همکاری‌های تجاری»، «افزایش همکاری‌ها در زمینه کشاورزی» و «بهره‌گیری از مکانیسم‌های نوآورانه در حوزه‌های پولی و بانکی» از دیگر تأکیدات آیت‌الله رئیسی در دیدار با نخست وزیر قزاقستان بود.

رئیس جمهور همچنین خواستار توجه به توسعه روابط فرهنگی و تمدنی ایران و قزاقستان شد و ایجاد کمیته فرهنگی مشترک برای ارتقای روابط در این حوزه را ضروری دانست.


رئیس جمهور اظهار داشت: اگر چه رشد قابل توجه روابط تجاری ایران و قزاقستان در سال گذشته وضعیت را نسبت به قبل متفاوت کرده، اما این سطح از روابط متناسب با ظرفیت‌های دو کشور نیست و باید برای ارتقای آن تلاش مضاعف داشته باشیم.

«علی‌خان اسماعیل‌اُف» نخست وزیر قزاقستان نیز با ابراز علاقه نسبت به توسعه و تعمیق روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و تجاری، گفت: حجم روابط دو کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست و به همین دلیل نقشه راهی برای توسعه همکاری‌های آینده طراحی کرده‌ایم.

رئیس جمهور از قزاقستان به عنوان یکی از کشورهای اثرگذار در اتحادیه اوراسیا یاد کرد و گفت: اگر چه رشد قابل توجه روابط تجاری دو کشور در سال گذشته وضعیت را نسبت به قبل متفاوت کرده، اما این سطح از روابط متناسب با ظرفیت‌های دو کشور نیست و باید برای ارتقای آن تلاش مضاعف داشته باشیم.


رئیسی: سطح روابط ایران و قزاقستان متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست/ نخست وزیر قزاقستان: نقشه راهی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل در راستای توسعه همکاری‌های آینده طراحی کرده‌ایم

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بخوانید:  قیمت سکه و طلا امروز شنبه 13 خرداد ماه





منبع

نخست وزیر قزاقستان ابراز امیدواری کرد با تسریع در اجرایی شدن توافقات تهران-آستانه در حوزه‌های مختلف، افزایش سطح همکاری‌های طرفین منافع و دستاوردهای ملموسی برای دو ملت داشته باشد.



|