پروژه گردشگری آشوراده با قوت هر چه بیشتر در حال انجام است

استاندار گلستان گفت: خشکی خلیج گرگان نه تنها شهرهای استان گلستان بلکه استان های مازندران و سمنان و حتی جمهوری ترکمنستان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و تلاش ما با کمک رسانه ها بازگشت خلیج به اکوسیتم طبیعی گذشته است.

وی افزود: فاز ۶ هزار هکتاری مجتمع پرورش میگو گمیشان با محوریت اشتغال بومیان و گلستانی ها در سفر رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفت و بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه به آن اختصاص یافت و البته مجتمع ۵۰۰ هکتاری ماهیان خاویاری نیز در کنار مجتمع پرورش میگو مورد توجه است.

به گفته وی اکتشافات نفت و گاز در استان با سرعت خوبی در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسیم.

 

وی خاطر نشان کرد: پروژه گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده علی رغم تمام اراده هایی که مانع انجام آن می شوند با قدرت و قوت هر چه بیشتر در حال انجام است و تاکنون جاده دسترسی در سایت پشتیبان با کسب تمام مجوزهای زیست محیطی احداث شده و همچنین در سایت ۱۳۸ هکتاری پشتیبان و ۲۲ هکتاری داخل جزیره نیازمند توان مالی سرمایه گذاران هستیم در عین حال از ظرفیت تغییر کاربری فضاهای موجود نیز استفاده خواهیم کرد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع

وی تصریح کرد: مسیر ریلی اینچه برون به شاهرود به عنوان یک کلان پروژه می تواند ارتباط ما را با کشورهای آسیای مرکزی برقرار کند و معتقدیم این پروژه می تواند در سطح ملی ارزشمند باشد.

 

بخوانید:  مونتاژ پهپاد ترکیه‌ای در اوکراین

زنگانه گفت: در سفر رییس جمهور منابع خوبی برای بیمارستان ها در نظر گرفته شد به طوری که ۱۵۰ میلیارد تومان برای بیمارستان گالیکش مصوب شد ، پروژه بیمارستان گمیشان فعال است و بیش از هزار میلیارد تومان برای بیمارستان جایگزین ۵ آذر مصوب گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ استاندار گلستان در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: در سفر رییس قوه قضاییه اختیارات کامل در خصوص پتروشیمی گلستان به رییس کل دادگستری استان تفویض شد و تا کنون ۱۱ گام از ۱۲ گام حل مشکلات پتروشیمی برداشته شده و با پرداخت بدهی پتروشیمی گلستان به شرکت پتروشیمی ایران و معرفی بزرگترین هلدینگ این حوزه ، امیدواریم هر چه زودتر فاز اجرایی آن آغاز گردد.

آیا این خبر مفید بود؟

وی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته با جمهوری ترکمنستان بزودی تجارت چمدانی و تبادل کامیونی به شرایط قبل از همه گیری کرونا بازخواهد گشت و حجم مبادلات تجاری استان از ۱۸۶ میلیون دلار فعلی به ۵۰۰ میلیون دلار در افق برنامه ریزی شده خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهور طرح علاج بخشی خلیج گرگان با جدیت در حال انجام است و در نخستین گام فعالیت ۲ لایروب و احداث ۴ دایک در دستور کار قرار گرفته و پس از آن پمپاژ آب و برقراری حق آبه خلیج از طریق قره سو و نکا رود مورد توجه است. البته ۴ کانال خزینی، آشور، چارپایه و چاپاقلی نیازمند لایروبی هستند اما مطالعات برای ایجاد کانالی تحت عنوان کانال انزان به عمیق ترین بخش خلیج که امکان تبادل آب با دریا را فراهم کند در حال انجام است.

بخوانید:  اوقات شرعی آبادان و خرمشهر در 19 فروردین ماه ۱۴۰۲ + دعای روز 17 ماه رمضان

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هتلینگ گلستان مناسب نیست اما از سرمایه گذاران حمایت کامل در راستای توسعه هتلینگ در استان به عمل خواهد آمد.

استاندار گلستان گفت: گلستان روزگاری قطب پرورش خاویار و ماهیان خاویاری بوده اما به دلیل مشکلات خلیج گرگان که حکم رحم دریای خزر را دارد در حال حاضر تولیدات استان به شدت کاهش یافته است.

اکتشافات نفت و گاز در استان با سرعت خوبی در حال انجام است

انتهای پیام