پیشنهاد مدیرعامل شهرک صنعتی غیردولتی صفادشت برای برون رفت از مشکلات و معضلات جاری در شهرک های مسکونی

پیشنهاد مدیرعامل شهرک صنعتی صفادشت برای برون رفت از مشکلات و معضلات جاری در شهرک های مسکونی

رهگذر توضیح داد: پیشنهاد ما این است که از محل ۹ درصد ارزش افزوده ی واحدهای شهرک صنعتی که به دولت پرداخت میشود،  یک درصد از منابع برگردد به همان شهرک صنعتی که واحد ها درون آن قرار دارند و از زیرساخت ها استفاده آن می کنند و در بخشهایی چون  روشنایی معبر و آسفالت و تصفیه خانه و از این قبیل هزینه گردد.

رهگذر گفت: سالهای پیش پیشنهادی دادیم و انتظار داریم نماینده های منطقه و کمیسیون اقتصاد در جهت تامین زیرساخت ها پیگیر این موضوع باشند.

مصطفی رهگذر ادامه داد : واحدها برای انشعاب برق دچار مشکل هستند و چند ماهی است که با این مشکل مواجهیم و واحدهایی آماده بهره برداری داریم با اینکه کنتور برق دارند نتوانستند استارت بزنند .

 

پیشنهاد مدیرعامل شهرک صنعتی صفادشت برای برون رفت از مشکلات و معضلات جاری در شهرک های مسکونی

وی افزود:  مواردی در این جلسه مصوب شد و چون در ایام بودجه هستیم طبق مکاتباتی که با دکتر حق وردی انجام دادیم یک نامه متحدالشکلی به همه نماینده ها شهرک  زده شده است .

وی گفت: ناگزیر هستیم حدود ۱۸۰ میلیارد تومان پول از واحدهای صنعتی جمع آوری کنیم و به برق منطقه ای تهران تفدیم کنیم تا یک پست برق در این منطقه ایجاد کنند.

رهگذر توضیح داد: در شهرک صنعتی غیر دولتی صفادشت که بزرگترین شهرک صنعتی غیر دولتی ایران است،  برای احداث تصیفه خانه و جمع آوری فاضلاب شهرک صنعتی صفادشت حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شد. وی گفت : در این شهرک مشکلات زیرساختی در برق رسانی و برخی امور دیگر داریـم. 

انتهای پیام/



منبع

وی افزود : ما امروز در نقش شهردار در شهرک های صنعتی هستیم ولی از محل اعتبار و بودجه هیچ درآمدی نداریم و تمام بار به صورت خودگردان بر روی واحدهای صنعتی افتاده است.

بخوانید:  مالکان این خانه‌ها در ایران باید مالیات بدهند

وی در ادامه گفت:  برخی از شهرک ها امروز  هم با برخی از زیر ساخت ها ی اولیه مخابرات ، برق ، گاز و آب دچار مشکل هستند نیاز است که این اعتبار از محل خود این واحدها اود داده شود به شهرک های صنعتی تا با نظارت شهرک صنعتی استان مربوطه در محل بودجه ها و پروژه های عمرانی هزینه ها شود  و امیدواریم این مهم به زودی اجرایی شود.

وی گفت : شهرک های صنعتی دولتی و غیر دولتی در بحث تامین زیرساخت ها هزینه های بالایی  دارند؛ به عنوان مثال  درخودِ شهرک صنعتی غیردولتی صفادشت دولت بودجه ای برای تامین زیرساخت این شهرک اختصاص نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ، مصطفی رهگذر مدیرعامل شهرک صنعتی غیردولتی صفادشت به نمایندگی از مدیران شهرکهای صنعتی غیردولتی ایران در نشست شورای هماهنگی مدیران شهرک های صنعتی کشور که  با حضور خالقی دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران برگزار شد گفت : موضوع جلسه امروز بحث اختصاص یک درصد از ارزش افزوده پرداختی واحدهای صنعتی به شهرک های صنعتی بابت تامین و نگهداری ساخت زیر ساخت ها و مسائل عمرانی میباشد.

وی گفت : این مطالبه به حقی است و اگر این مصوبه توسط دولت و نمایندگان اجرایی نشود ما در آینده نه چندان دور شاهد این خواهیم بود که  زیرساختهای شهرک های صنعتی ده ها سال پیش ایجاد شدند در حال خراب شدن و فرسودگی هستند و نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.