کلاس اولی‌ها بدون سنجش سلامت ثبت‌نام نمی‌شوند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به پایان سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی تا پایان اردیبهشت‌ماه گفت: بدون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به هیچ عنوان ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی انجام نمی‌شود.

معاون آموزش و پرورش کرمان: کلاس اولی‌ها بدون سنجش سلامت ثبت‌نام نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طاهره زحمتکش تاکید کرد: لازمه ثبت‌نام دانش‌آموزان سنجش آنهاست و تفاوتی بین بچه‌هایی که پیش‌دبستانی رفته باشند و یا نرفته باشند وجود ندارد.
‌وی ادامه داد: اگر به خانواده‌ای اعلام شد که نیاز است فرزندان آنها در مدارس خاصی تحصیل کند جای هیچ‌گونه نگرانی برای آنها نیست و اولیا این دانش‌آموزان بدانند که این مدارس دارای امکانات بسیار عالی با تعداد دانش‌آموز کم هستند و فرزند آنها تحت آموزش‌های ویژه و خاصی قرار می‌گیرد و پس از آن تعداد زیادی از این دانش‌آموزان به مدارس عادی برمی‌گردند.
زحمتکش با بیان اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان پنجره ورود رسمی آنها به دنیای آموزش و پرورش است و ضروری است که این فرآیند به موقع انجام شود، اظهار کرد: بعد از سنجش است که می‌توانیم ساماندهی نیروها، ثبت‌نام دانش‌آموزان، ثبت‌نام کتاب و مداخله به هنگام را داشته باشیم.
وی یادآور شد: اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با پایگاه‌های سیار برای سنجش نوآموزان حتی تا دورترین نقاط استان و روستا‌ها هم رفته و سنجش دانش‌آموزان در این مناطق نیز انجام شده است.
معاون آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره با اینکه همۀ دانش‌آموزان حتماً باید یک مرتبه سنجش شوند، افزود: سنجش نوآموزان در مراکز جامع ما متشکل از نیرو‌های رسمی و متخصص استثنایی انجام می‌شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه سنجش نوآموزان از ۲ مهر ۹۶ تا اول مهر ۹۷ انجام می‌شود و به هیچ عنوان از دوم مهرماه ۹۷ به بعد ثبت‌نام پایه اول را نخواهیم داشت، گفت: اولیا باید بدانند که پیش‌دبستانی محلی برای آموزش مهارت‌های اجتماعی است تا در پایه اول بتواند به راحتی با همکلاسی‌های خود ارتباط برقرار کند.
انتهای پیام

بخوانید:  حجم بالای قاچاق سوخت دراستان کرمان نگران کننده است/لزوم بهره‌گیری مناسب از سامانه‌های هوشمند به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت



منبع