۳۰۰ هزار متر مربع کمبود فضای آموزشی در کردستان وجود دارد

وی افزود: همچنین در ۳۱ منطقه استان که مدارس و یا مجموعه‌های مسکن مهر واقع شده است نیاز به حداقل ۳۱ باب مدرسه ۱۲ کلاسه داریم که نیاز به اعتبارات زیادی دارد، ضمن اینکه اعتبارات امسال استان از یک میلیارد و ۲۰۰میلیارد ریال به ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است که می‌توان برخی از طرح‌های آموزشی را از محل آن پیش برد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز گفت: بخش‌هایی از وظایفی که در قانون شورای آموزش و پرورش آمده است‌، در استان مغفول مانده است که باید کارگروه پشتیبانی انسجام ویژه ای به این امر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ ابراهیم مرادی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان در سنندج اظهار کرد: علاوه بر این کمبودها، در سطح استان با تعداد زیادی مدارس نیازمند مقاوم سازی و بازسازی مواجه هستیم که اگر از همین ظرفیت ماده ۱۸ استفاده شود، می توان این کمبودها را جبران کرد.

هاشم ناظمی جلال افزود: شوراها باید بیش از گذشته در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشند و بتوایم در قالب آن خدمات قابل توجه و مطلوبی به مردم و دانش‌آموزان ارائه بدهیم.

اکبر محمدی یادآور شد: در قانون شوراهای آموزش و پرورش، درآمدهای اختصاصی هر شهرستان به همان شهرستان اختصاص دارد لذا انتظار می رود، مدیران درآمدهای وصولی را به تفکیک برای ما بفرستید که ما نیز،براساس قانون کار کرده و مدیون شهرستان‌ها نشویم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: از ۲۴ تا ۳۰ دی با عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است و هر روز آن به شعارهایی مزین شده که در راستای توجه ویژه به این شوراها است.

بخوانید:  درگذشت مدیر کمپ ترک اعتیاد لنگرود

ماموستا فایق رستمی خواستار تقویت حجره های مساجد به عنوان مرکز پرورش طلاب و روحانیون شد و گفت: باید همانند مدرسه به مسجد نیر توجه شود و تمام مساجد بویژه مصلاهای نماز جمعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه سالانه ارزیابی ازشوراها انجام می شود و براساس معیارهایی که حوزه مشارکت‌های وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته است، ادامه داد: کردستان سال گذشته در رتبه سیزدهم بود که باید ارتقا پیدا کند، ضمن اینکه ۲ شهرستان استان به عنوان برتر کشوری و ۲ شهرستان نیز برتر استانی شناخته شدند.



منبع

امام جمعه سنندج یادآور شد: هر کشوری بنیه آموزش و پرورش قوی داشته باشد، کشوری توسعه یافته و موفق است لذا در این زمینه باید توسعه مراکز علمی و آموزشی را مدنظر قرار دهیم.