آمریکا نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد خط قرمزی علیه اسرائیل اعمال کند

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در سخنانی عدم تغییر سیاست‌های آمریکا درباره اسرائیل را تایید کرد و گفت: ما همچنان از حق اسرائیل برای دفاع از خود، حمایت می‌کنیم و به این روند ادامه خواهیم داد.

این نشریه در گزارش خود نوشت: این مسئله، تازه‌ترین مثال آشکار از عدم اراده دولت بایدن برای استفاده از ابزار‌های سیاسی خود بعنوان اهرم فشاری علیه اقدامات اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی است. از شروع جنگ غزه، بایدن با نادیده گرفتن درخواست حامیان فلسطین برای شرطی کردن کمک‌های نظامی به اسرائیل و اعمال محدودیت‌های متعدد علیه اسرائیل، به حمایت‌های خود از اسرائیل ادامه داده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، حتی پس از کشتار عامدانه امدادگران توسط ارتش رژیم صهیونیستی و خشم تصنعی بایدن از این واقعه، دولت وی سیاست‌های خود در قبال اسرائیل را تغییر نخواهد داد.

براساس گزارش پلیتیکو، دولت بایدن از تخریب روابط آمریکا و اسرائیل در هراس است و به باور آنها، حتی در صورت اعمال هرگونه محدودیت از سوی کاخ سفید علیه تل‌آویو، اسرائیل بدون پاسداری از جان غیرنظامیان فلسطینی، روابط خود با آمریکا را قطع خواهد کرد.

انتهای پیام/



منبع

نشریه پلیتیکو به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی در گزارشی نوشت: جو بایدن از کشتار امدادگران توسط اسرائیل به خشم آمده است و این مسئله در بیانیه منتشر شده وی و درخواست وی برای تحقیق فوری درباره این مسئله و ارسال کمک‌های بشردوستانه فزاینده به غزه آشکار است. اما این بیشترین اقدامی است که بایدن و دولت وی اتخاذ خواهند کرد و در رویکرد‌های وی در قبال اسرائیل تغییری ایجاد نخواهد شد.

بخوانید:  فراجا در جای جای زندگی مردم حضور دارد

یکی از مقامات ارشد به شرط ناشناس باقی ماندن به پلیتیکو گفت: این هراس، به تنش‌های داخلی در دولت بایدن انجامیده است. دولت بایدن با تکرار سیاست‌های شکست خورده، به دنبال مهار کردن اسرائیل است، اما ساختار سیاسی آمریکا، نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد خط قرمزی علیه اسرائیل اعمال کند و این مسئله تاسف بار است.

پلیتیکو در ادامه به نقل از یکی از این مقامات نوشت: “ما برنامه بیشتری نداریم. “