آیا شما هم علاقه مند هستید مجری شوید؟

و …

– بیان 

آنتن رسانه ملی جایی برای آزمون و خطا نیست و مجری می بایست در برقراری ارتباط با مخاطبش در ساعات مختلف روز( بسته به زمان برنامه )با هر ژانری تکنیکی متفاوت داشته باشد و بداند وضعیت روحی و روانی جامعه و افرادی که مهمان او هستند نیازمند مطالعه و اطلاعات کامل است و پر واضح است نمی توان تنها به واسطه یک تماس تلفنی برای این عرصه خط و نشانی جدی کشید. 

– مطالعه 

– لحن اجرا 

– فیزیک صورت 

– تغذیه 

اگر به کار اجرا علاقمند هستید لطفا به تلویزیون نیایید و به سراغ یک آموزش کاملا تخصصی و پیشرفته بروید و سعی کنید تمام مراحل حرفه ای این عرصه را برای ماندگاری روی آنتن تلویزیون یا دیگر رسانه های فعال امروز پشت سر بگذارید . 

– توانمندی در برقراری ارتباط 

– اجرای مناسبتی 

و …

مگر می شود بدون شناخت از پیرامون مان به سراغ این حرفه برویم و مجری یک برنامه زنده اجتماعی از یک شبکه پرمخاطب رسانه ملی باشیم و بدون در نظر گرفتن آن چه در روزگارمان رخ می دهد روی آنتن برویم و بعد از گذشت لحظاتی متوجه شویم که مخاطب در حوزه های مختلف بیش از ما می داند. 

جدا از سواد روز و شناخت از وضعیت روحی و روانی هر لحظه جامعه و اشراف کامل بر اطلاعات تقویم (ملی و مذهبی) شغل اجرا به عنوان یک حرفه کاملا تخصصی باید با احتیاط بسیار انتخاب شود و نباید این گونه فکر کنیم که تنها زیبایی صورت در این مسیر کمک حال است یا کافی است شما در مقام خبرنگار در حوزه ای اطلاعاتی دست پا شکسته داشته باشی و تصمیم بگیری با رانت و ارتباط به عنوان یک مجری در رسانه ملی فعالیت کنی!

بخوانید:  تامین آب برای باغات انگور تاکستان در اولویت قرار گیرد

ضعیف عمل می کند و نمی تواند آنتن را در زمان اجرا مدیریت کند و اهداف یک برنامه را با سناریویی از قبل تعیین شده به نتیجه برساند. 

– گفت و گو با مهمانان خاص 

– سواد تخصصی در حوزه های مختلف 

– استراحت 

– گفت و گو با سلبریتی ها 

بررسی می کنیم و به نکاتی متفاوت در خصوص ؛ 

با خواندن این تیتر اولین سوالی که به ذهن شما خطور می کند چیست؟

– استایل 

– ارتباط با مخاطب

 مجری باید با اشراف کامل بر جامعه اش و اطلاع از اوضاع و احوال لحظه ای آن چه در داخل و خارج از کشور اتفاق بیفتد آماده دوربین تلویزیون شود . 

– سواد رسانه ای 

آیا دیدن مجریان تلویزیون و دیگر رسانه ها شما را به وجد می آورد که در این عرصه فعالیت کنید؟

آیا شما به کار اجرا علاقمند هستید؟ 

چه بسیار مجریانی که متوجه قداست آنتن نیستند و تنها به دنبال وایرال شدن به هر قیمتی با سوادی کم عمق به وسیله روابطی  غیر منطقی وارد این عرصه می شوند و به سرعت از دور خارج می شوند و چه بسیارتر شاهد حضور افرادی هستیم که تنها به واسطه فیزیک صورت و قد و قواره در این حوزه ادعا می کنند و مشغول به کار می شوند. 

کار اجرا امروز در هر ژانری چیزی شبیه به بازیگری است و تو باید با اشراف کامل بر حس و حال صحنه و اتفاقات رخ داده در جامعه با مهمان یا دوربین برنامه ارتباط برقرار کنی!

بخوانید:  «اسپینجر» در تابستان پخش می‌شود

کار اجرا در تلویزیون به خصوص در یک برنامه زنده تلویزیونی بسیار سخت ، پر اضطراب ، پراسترس و در عین حال خاص و پیچیده است و مجری جدا از تمرکز و توجه کامل باید با سوادی بیش از یک استاد دانشگاه گاهی روی آنتن برود تا ضمن پاسخگویی به مخاطبانش در شرایطی کاملا آگاه و مطلع در مقابل مهمانش بنشیند. 

اگر به کار اجرا علاقمند هستید لطفا به تلویزیون نیاید و در قدم اول به سراغ آموزش و یاد گیری فنون و تکنیک اجرا بروید. 

– ارتباط با دوربین ها 

آیا رسانه ملی را مدیایی مناسب برای فعالیت می دانید؟

– بدن

با نگاهی علمی و با شناخت کامل از قاب تلویزیون باید گفت جدا از ؛ 

بررسی می کنیم.

انتهای پیام/





– ارتباط با مهمان

– گفت و گو با چهره های مختلف اجتماعی 

مگر می شود داستان اجرا برای رسانه ملی با این حجم از مخاطب را آن قدر ساده دانست که به افراد کم تجربه یا بی تجربه به سرعت اعتماد کنیم و آنها را جلوی دوربین بفرستیم. 

– شرایط روحی و روانی مجری 

– سواد اجتماعی 

– توانمندی در گویش

– گفت و گو با مسئولین و مدیران 

در یادداشت آینده مباحث تخصصی این عرصه را ؛

– سواد رسانه 

– ارتباط با پشت دوربین و تیم کارگردانی 

این روزها شاهد این هستیم که برخی از مجریان در ؛

متاسفانه حرفه مجری گری به عنوان یکی از رشته های تخصصی این عرصه این روزها بسیار سهل و ممتنع شماره شده است و هر کسی حس می کند می تواند از پس این کار در ژانرهای مختلف برآید و شوربختانه دیده می شود که برخی مدیران هم در این باره اعتماد می کنند و فرمان کار را به دست افرادی می سپارند که هیچ یک از فاکتورهای مهم و تخصصی اجرا را ندارند . 

بخوانید:  جشنواره مردمی"ره آورد سرزمین نور" در شلمچه

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع