اسلام تنها مانع نفوذ فرهنگ غرب است/ لزوم حفاظت از جوانان در برابر غارت عقلی

این آسیب شناس اجتماعی در ادامه اسلام را تنها مانع نفوذ فرهنگ غرب دانست و اظهار داشت: وقتی یک هنرپیشه یا خواننده و عضو جامعه سلبریتی به نحوی لباس می‌پوشد که حتی توجه غرب را به خود جلب می‌کند، بعضی از نوجوانان و جوانان به اقتضای سن تصور می‌کنند چون این حرکت از جانب یک عضو برجسته فرهنگی و هنری صورت گرفته حتما کار مناسب و درستی است.

ابهری در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان جامعه ما و رسانه‌ها باید تفکرات خود را به سطحی برسانند که به واکسیناسیون اجتماعی و فرهنگی فرزندان ما از طریق رسانه‌ها، تلویزیون، شبکه‎‌های رایانه‌ای و آموزش پرورش اقدام کرده و از آن ها در برابر غارت های عقلی و فرهنگی محافظت کنند. چرا که وقتی تفکر و تصورات یک جامعه جوان به غارت برود دیگر امیدی به آینده آن جامعه نخواهد بود.

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: مسئولان جامعه ما و رسانه‌ها باید تفکرات خود را به سطحی برسانند که به واکسیناسیون اجتماعی و فرهنگی فرزندان ما از طریق رسانه‌ها، تلویزیون، شبکه‎‌های رایانه‌ای و آموزش پرورش اقدام کرده و از آن ها در برابر غارت های عقلی و فرهنگی محافظت کنند.

مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، درباره تأثیر سبک زندگی غربی روی جوانان گفت: جامعه ایران قبل از انقلاب در ارتباط مستقیم با جوامع غربی بوده است. رفت و آمدها، ارتباطات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باعث شده بود که ایران به یکی از دنباله‌ها و کشورهای وابسته به غرب تبدیل گردد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با قاطعیت رهبران انقلاب نظیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سبک زندگی ایرانی تعریف و چهارچوب مشخص خود را پیدا کرد.

بخوانید:  سیستم گرماتاب چیست و چه کاربردی دارد

وی با بیان این که  سبک زندگی ما تأثیرپذیر از فضای مجازی و شبکه‌های مرتبط با آن است، ادامه داد: روش‌های زندگی جوامع دیگر روی سبک زندگی هر جامعه تاثیر مستقیمی دارد. کشورهای غربی جوامع ایرانی اعم از جامعه جوانان و بزرگسالان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. لباس و پوشاک، آرایش و پیرایش و وضعیت ارتباط اجتماعی محورهایی هستند که از سبک زندگی غربی به وسیله شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به سراسر دنیا نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام/



منبع