بازدید معاون رئیس جمهور از جاده ملی پاتاوه به دهدشت در کهگیلویه و بویر احمد


آیا این خبر مفید بود؟

منصوری ابراز کرد: کمی مشکل تامین اعتبار وجود دارد اما موضوع پیگیری می شود تا پروژه لنگ تامین اعتبار نماند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با بهره برداری از این جاده با در نظر گرفتن میانگین ۶۰۰ کیلومتر در ساعت برای عبور وسایط نقلیه، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه – دهدشت بوجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسایط نقلیه و اتلاف وقت بدنبال خواهد داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت: از محل سفر رییس جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان به این جاده اختصاص یافت که هم اینک کار در حال انجام است.

وی افزود: این مسیر جاده دسترسی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد و مسیر اصلی یاسوج به دهدشت و یک مسیر بین استانی است.

سید علی احمدزاده اظهار کرد: با تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت تعداد ۴۰۰ روستا با یکصد هزار نفر جمعیت از جاده دسترسی مناسب برخوردار شده و خدمت رسانی دولت به ساکنان آنان به سهولت صورت می گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پروژه بزرگ ملی دهدشت – پاتاوه به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا – سمیرم – بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان های مرکزی ایران برقرار می کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.

منصوری عنوان کرد: مسیر پاتاوه به دهدشت بعد از بهره برداری از نظر صرفه اقتصادی، مدیریت زمان و مدیریت مصرف سوخت اتفاق خوبی را در حوزه حمل و نقل رقم می زند.

بخوانید:  خانه های هلال نقش موثری برای کمک رسانی به مردم دارند

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

معاون اجرایی رئیس جمهور از پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشکر کرد و افزود: ما هم در معاونت اجرایی ریاست جمهوری تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا اتمام این طرح ملی کمک شود.

وی افزود: اجرای این پروژه و به بهره برداری رسیدن مسیر مواصلاتی آن علاوه بر کارکرد ملی آن ، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده ای و محرومیت خارج می کند.170337446

این جاده جزو مهمترین طرح ‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن علاوه بر کوتاهتر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.170337447

براساس این گزارش ، ۲۷ سال است که از آغاز عملیات اجرایی این جاده ملی می گذرد و حتی برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور شنبه شب در این بازدید ضمن قدر دانی از همه کسانی که برای این پروژه زحمت کشیده اند، گفت: عملیات اجرایی این طرح مهم عمرانی و اقتصادی به طور شبانه روزی در حال انجام است و استاندار هم به طور ویژه این کار را دنبال می کند.

بخوانید:  این ملی‌پوش استقلالی ساپینتو را ناامید کرد

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی جاده پاتاوه به دهدشت بیش از ۹۵ درصد است و پروژه در دو نقطه بحرانی تونل ریزشی با سرعت مطلوب در حال اجرا است.

انتهای پیام 





منصوری گفت: این طرح در مصوبات سفر نخست رئیس جمهور دیده شده بود و عدد خوبی از طریق تهاتر نفت تزریق شد و کار سرعت گرفته بود اما به دلیل اشکالات فنی وقفه ایجاد شد.

وی ادامه داد: کار خوب پیش رفته بود اما متاسفانه تونل ریزش کرده و اشکالاتی ایجاد کرد که بخشی از مشکلات رفع شدهو با انجام پنج متر حفاری تونل مجدد بازگشایی می شود.170337321

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: لاینیگ و کارهای ایجاد استحکام در حال انجام است و تقریبا به طور سه شیفت کار در حال انجام است.

۵۰۰میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهور به این طرح ملی اختصاص یافت

احمدزاده ابراز داشت: از سوی دیگر جاده پاتاوه – دهدشت با عبور از چشم انداز های زیبای طبیعی در شهرستان های دنا و بویراحمد و سپس کهگیلویه به بهبهان در استان خوزستان وصل می شود که از مزیت های مهم آن در حمل و نقل کالا ، مسافر و گردشگری است.

وی تاکید کرد: خلا تامین اعتبار را دولت حتما محقق می کند و از طریق تهاتر نفت و بودجه سال ۱۴۰۲ که مجلس ابلاغ می کند و سایر منابع تامین خواهد شد.

۱۳ تونل به‌طول هشت هزار و ۲۰۰ مترو تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: این جاده به لحاظ راهبردی برای کل کشور اهمیت دارد و تاکید دولت بر این است پروژه در اسرع وقت اجرایی شود.170337449

بخوانید:  کتابفروشی‌ها نماد هویت فرهنگی شهرها هستند