برگزاری رویداد ملی ایده‌شو با محوریت حمل و نقل پاک و دانش بنیان

او با اشاره به اینکه این ایده‌ها بر آینده حمل‌ونقل شهری ایران ۱۵۰۰ دلالت دارد، گفت: اگر دانش‌آموزی ایده‌ای واقع‌گرایانه برای مسائل امروزی (متناسب با بخش دانشجویی) ارائه کند، ایده او در بین ایده‌های بخش دانشجویی داوری می‌شود.

حق‌شناس اظهار کرد: در بخش نوآفرین و دانش‌آموزی رویداد، ایده‌ها باید در فضایی خلاقانه و خیال‌پردازانه پرورش یافته باشد و نیازی نیست در قید و بند محدودیت‌های اجرایی و فناورانه و حتی دانش فعلی بشری باشد.

او افزود: این مسابقه به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی نخستین رویداد و نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان، از 12 تا 15 اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه حمل‌ونقل در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: رویداد در این دوره حول محورهایی مانند مدیریت هوشمند و دانش‌بنیان ترافیک، افزایش مطلوبیت استفاده از حمل‌ونقل عمومی، کاهش نیاز به سفر و خودروی تک سرنشین، توسعه و تجاری‌سازی وسایل نقلیه پاک، کاهش تصادفات درون‌شهری، الگوی مناسب شهرسازی و تأثیر آن بر ترافیک، بهبود فرآیندها و محل‌های پارک، رعایت قوانین، بهبود رفتارهای ترافیکی و مشارکت شهروندان و بخش خصوصی در مدیریت ترافیک طراحی شده است.






منبع

به گفته او، هرچه ایده‌ها قابلیت اجرا و توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد، امتیاز بالاتری خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از برگزاری رویداد ملی ایده‌شو درخصوص حمل‌ونقل پاک و دانش‌بنیان در دو بخش نوآفرین (دانش‌آموزی) و نوآوری (دانشجویی و نخبگان) خبر داد.


بخوانید:  بیشترین بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته در سیاه گاو آبدانان ثبت شد

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف