بزودی در قزوین میزبان یک هیئت تجاری از کشور بلاروس خواهیم بود

بزودی میزبان یک هیئت تجاری از کشور بلاروس خواهیم بود

وی گفت: برنامه ما این است بعنوان یک استان اقتصادی نقش بیشتری در صادرات داشته باشیم و برای برخی کشورهای تحریم شده بتوانیم ایران را بعنوان دروازه صادرات و واردات کشورها معرفی کنیم.

وی گفت: معرفی محصولات کشاورزی و صنعتی استان قزوین را در دستور کار داریم تا بتوانیم در بازارهای کشور بلاروس سهم بیشتری داشته باشیم.

معاون استاندار قزوین یادآورشد: برخی محصولات بلاروس تکنولوژی بالایی دارند مانند ماشین آلات کشاورزی و تراکتور و تجهیزات معدنی که با ظرفیت های صنعتی استان می توانیم در این زمینه نیز بخشی از نیازهای خود را تامین کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین روز سه شنبه با حضور صانعی سفیر ایران در کشور بلاروس و محمدی نماینده وزیر امور خارجه در امور دفاتر داخلی وزارت خارجه، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری، مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، رستمی مدیرکل سازمان صمت استان، عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، خلیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان در محل استانداری برگزار شد.

انتهای پیام



منبع

وی بیان کرد: بزودی میزبان هیئت عالیرتبه ای از تجار استان ویتبسک بلاروس و استاندار این منطقه خواهیم بود و اعلام آمادگی می کنیم یک تیم تجاری نیز از قزوین برای آشنایی با توانمندی های کشور بلاروس اعزام کنیم.

رحمانی بیان کرد: یک تفاهم نامه سه جانبه برای ایجاد نمایندگی یا نمایشگاه دایم در بلاروس توصیه می شود تا در بخش های مختلف گردشگری و صنعت و کشاورزی بتوانیم مبادلاتی داشته باشیم بویژه آمادگی داریم تورهایی از بلاروس را میزبانی کنیم تا از قزوین دیدن کنند.

بخوانید:  ساخت بزرگ‌ترین طرح ذخیره‌سازی باتری در اروپا

بزودی میزبان یک هیئت تجاری از کشور بلاروس خواهیم بود

این مدیر تصریح کرد: بایستی موانع صادرات و واردات را برطرف کنیم و از ظرفیت خوب استان در بخش کشاورزی و خشکبار ارتباط مستقیمی برای صادرات به بلاروس ایجاد کنیم.

علی رحمانی در این جلسه اظهارداشت: امادگی داریم با کشور بلاروس روابط تجاری خوبی داشته باشیم و در این راستا بستر توسعه مناسبات را مهیا خواهیم کرد.

رحمانی تصریح کرد: برای راه اندازی دفتر پارک علم و فناوری قزوین در بلاروس آمادگی داریم و اگر مسئولان این کشور هم موافقت کنند در قزوین هم می توانیم دفتر پارک علم و فنآوری بلاروس را ایجاد کنیم که به انتقال تکنولوژی کمک شود.