بعد از سه سال دوری برای اولین‌بار در جهان موفق به کسب مدال طلا شدیم

انتهای پیام/



منبع

وی در واکنش به این سوال که برای اولین‌بار درمسابقات جهانی موفق به کسب مدال طلا شدیم، شما توقع دو طلا را داشتید؟ گفت: کاتای جودو متعلق به ژاپن است و عمدتا همیشه طلاها در مسابقات مختلف جهانی نصیب ژاپن می‌شد. البته کشورهای اروپایی مثل رومانی و حتی کره‌جنوبی به تک مدال طلا دست پیدا کرده بودند ولی ما تا به حال متاسفانه مدال طلا نداشتیم که علتش هم گسستگی گروه بود،  در این 15 دوره بیش از 6 یا 7 دوره در مسابقات جهانی حضور نداشتیم و دو دوره اخیر هم به علت تعلیق جودو و یک سال هم بخاطر کرونا حضور در مسابقات جهانی را از دست داده بودیم.

زند در ادامه درخصوص برنامه‌های پیش‌رو توضیح داد: قهرمانی آسیا متاسفانه چند سالی است که برگزار نمی‌شود البته سطح کاتای آسیا منهای دو یا سه کشور، بقیه کشورها در آسیا کاتای مطلوبی ندارند و هر وقت در آسیا شرکت کردیم یا طلا گرفتیم و یا تمام نقره‌ها برای کشور ما بوده است به همین خاطر من اعتقاد به شرکت در مسابقات آسیا ندارم چون سطح بچه‌ها در آسیا خیلی بالاست و فقط ژاپن رقیب ما است. اما در جهان و قاره اروپا ما خیلی از کشورها مثل اسپانیا، فرانسه، بلژیک، هلند و ایتالیا رقبای اصلی ما هستند. تصورم این است که اگر فدراسیون با ما همکاری داشته باشد ما بتوانیم در تورنمنت‌های آسیایی شرکت کنیم که اثربخشی آن برای تیم ملی ما بیشتر خواهد بود.

حسین زند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، درخصوص مسابقات جهانی ابوظبی اظهار داشت: پانزدهمین دوره مسابقات جهانی کاتا را در ابوظبی پشت سر گذاشتیم. سطح مسابقات بسیار بالا بود. برای اولین بار 35 کشور جهان با 144 تیم شرکت کرده بودند، ما هم با تیم کامل شرکت کردیم و موفق به اخذ دو مدال طلا و یک برنز شدیم که در نهایت مجددا قهرمان جهان شدیم. آخرین بار که نایب قهرمان جهان شدیم سال 2011 در فرانکفورت آلمان بود و الحمدالله توانستیم مجددا با این مدال‌ها نایب قهرمانی جهان را تکرار کنیم.

بخوانید:  پرسپولیس برای جبران می‌آید

سرمربی تیم ملی کاتا جودو ادامه داد: چهره بچه‌ها برای داوران آشنا نبود چون در کاتا چهره مهم است و تداوم قهرمانی به حضور خیلی وابستگی دارد بنابراین ما بعد از سه سال دوری از مسابقات جهانی توانستیم این مدال‌ها را به دست بیاوریم و می‌توانم با احترام تمام بگویم مطالب فنی بچه‌ها آن قدر سطحش بالا بود که ما توانستیم در حضور بزرگان کاتای جهان که خود ما هم از آن بزرگان محسوب می شویم توانستیم دو مدال طلا را به دست بیاوریم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که علیرغم بازیکنان با تجربه از بچه‌های زیر 23 سال و تیم ب استفاده کرده بودید؟ گفت: فدراسیون جهانی این خط و مشی را به ما می‌دهد. مسابقات جهانی با حضور زیر 23 سال انجام می‌شود این راهکار و انگیزه را به ما می دهد که ما هم در کشورمان چنین کاری را انجام دهیم. در مسابقات قهرمانی کشور خودمان و سال گذشته در مسابقات کشوری علاوه بر تیم ملی «ب»، تیم زیر 23 سال هم پرداختیم و مسابقه گذاشتیم و با موافقت ریاست محترم فدراسیون توانستیم دو تا از تیم‌های زیر 23 سال را اعزام کنیم که متاسفانه یکی از زوج های زیر 23 سال ما ویزایشان دیر صادر شد و به مسابقات نرسیدند و اما یکی از زوج ها که برادران وشتان هستند در کاتا که به فینال راه پیدا کردند و مقام چهارم را به دست آوردند. این نشان دهنده بحث پشتوانه سازی و آینده نگری در کاتا است.