حفظ ۱۵۰ آیه قرآن در طرح «مستورا» توسط دانش آموزان

وی عنوان کرد: طرح مستورا یک طرح سه ساله است و مقرر شده است که دانش آموزان در این طرح ۱۵۰ آیه قرآن را حفظ کنند و سپس مفاهیم آیه‌ها فراگرفته و در زندگی  روزمره به کار ببرند. این طرح به منظور عملیاتی سازی منویات مقام معظم رهبری در ترویح آموزه‌های و مفاهیم قرآن در همه ساحت‌ها اجرا می‌شود که این طرح در محوریت معاونت پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش اجرا شده و سازمان مدارس غیر دولتی در کنار این معاونت این طرح را در ندارس غیر دولتی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: ما در مدارس دولتی طرحی را در ماه مبارک رمضان در مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی شروع کرده بودیم که در ۳۱۰ منطقه وشهرستان بالغ بر ۷۰ هزار دانش آموز در این طرح شرکت کردند و در تهران این طرح به صورت پایلوتی در مدرسه امام صادق (ع) انجام شد. ۴۰ آیه از ۳۰ سوره قرآن که مربوط می‌شود به فراز زندگی ساز در تربیت دانش آموزان که در تمامی استان‌ها داشتیم و این طرح به صورت پایلوتی در یک از مدارس استان‌ها اجرا شد.  

انتهای پیام/ 



منبع

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه همه ابعاد اهداف عملیاتی و راهکار‌های کلان به تربیت قرآنی دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی و سواد قرآنی اشاره دارد، عنوان کرد: بخشی از انتظارات و توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر تهذیب، تحصیل و ورزش است، یکی از راهکار‌های تهذیب که سلامت روحی و جسمی را به دنبال دارد، انس دانش آموزان با قرآن است، مفهوم انس با قرآن این است که مفاهیم قرآنی در ذهن دانش آموزان وجود داشته و به نوعی دانش آموزان با قرآن مانوس باشند و این مفاهیم در زندگی روزمره کاربرد داشته باشد.  
 

بخوانید:  توجه به اشتغال پایدار معلولان در اولویت برنامه های بهزیستی است

محمودزاده بیان کرد: طرح مستورا به عنوان عملیات مشترک تمام دستگاه‌های فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان شروع شد که طبق بخشنامه  مقرر بود در فازنخست این طرح ۳۰ فراز زندگی ساز قرآن کریم توسط آموزش و پرورش در حوزه دانش آموزی اجرا شود.

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره طرح مستورا اظهار داشت: باتوجه به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت قرآنی در فراز انقلاب اسلامی که یک ساعت از ساعت‌های تربیتی مربوط به مسائل علمی و آموزشی است و همچنین در راستای برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش و در همه اهداف کلام و راهبرد‌های کلان و هدف‌های اجرایی، ما باید تربیت دانش آموز دیندار و موحد را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین به فرهنگ اقامه نماز و توسعه سواد قرآنی در دوره‌های مختلف تحصیلی اشاره کرده و در دوره ابتدایی تقویت مهارت روان خوانی، دوره متوسطه اول آشنایی با مفاهیم کلیدی قرآن و در دوره متوسطه دوم به آموزش مهارت قرآنی اختصاصاً اشاره شده است.