رئیس جمهور پنج شنبه به سمنان سفر می کند



به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان شامگاه دوشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران، گفت:،استان سمنان بیش از ۷۵ هزار نفر دانشجو دارد و سطح سواد مردم این استان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر از مسیر استان سمنان به سمت بارگاه حضرت امام رضا حرکت می‌کنند و این استان علی رغم وسعت زیاد دارای امنیت پایدار بالایی است.

هاشمی بیان کرد: دور اول سفر آقای رئیسی ۱۳ آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان اتفاق افتاد و در آن سفر تمرکز روی بازدیدها و نشست با نخبگان و شورای اداره بود و به علت ویروس کرونا امکان برگزاری اجتماع مردمی با حضور رئیس جمهور نبود.

وی افزود: تعداد ۱۴۵ مصوبه از مصوبات دور اول سفر و ۱۱۷ مصوبه عمرانی و ۲۸ مصوبه اقتصادی بوده است. کل اعتبارات عمرانی و اقتصادی ۱۱۲۶۵ میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی ۳۲۸۰ میلیارد تومان است که ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی اختصاص یافته جذب و محقق شده است.

وی گفت: در دور اول سفر رئیس جمهور ۲۴ وعده و دستور مربوط به ۹ وزارتخانه و سازمان مطرح شده بود که پیگیری و محقق شد، همچنین بیش از ۳۰ هزار نامه و مطالبات مردمی در قالب‌های مختلف دریافت شده بود و ۱۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی به ۱۳ هزار خانوار پرداخت شد.

استاندار سمنان بیان کرد: قبل از سال ۱۴۰۳ آمادگی برگزاری دور دوم سفر را داشتیم و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد ولی دو عامل آغاز انتخابات مجلس و همچنین ماه مبارک رمضان سفر را به تعویق انداخت. هفته جاری پنجشنبه با عنایت خداوند متعال و آمادگی بسیار خوب ما در استان سمنان دور دوم سفر رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

بخوانید:  گوشه ای از زندگانی امام موسی کاظم (ع)

وی گفت: در این سفر دو دیدار مردمی یکی در مرکز استان و دیگری نیز در شهرستان شاهرود برگزار خواهد شد که مردم شاهرود و میامی استقبال خوبی از رئیس جمهور خواهند داشت.

هاشمی اظهار داشت: برای همه ۸ شهرستان استان، وزرای معین مشخص شده‌اند و دیدارهای مردمی با محوریت فرمانداران برگزار خواهد شد. در حوزه مسکن، نهضت ملی مسکن یکی از شعارهای آقای رئیسی بوده است بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی باید در دولت آقای رئیسی آماده کنیم که ۳۰ هزار واحد در شهر جدید ایوانکی ایجاد خواهد شد که ۸۰۰۰ واحد ساخته شده است و ۳۰ هزار واحد نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و بنیاد مسکن ساخته خواهد شد. 

وی افزود: بیش از ۱۱۶۶ واحد در حوزه جوانی جمعیت نیز آماده تحویل است که با حضور آقای رئیس جمهور چند واحد به طور نمادین تحویل خواهد شد.

در حال تکمیل…



منبع