سختگیری رگولاتوری ایتالیا برای بررسی هوش‌مصنوعی شدت گرفت


سختگیری رگولاتوری ایتالیا برای بررسی هوش‌مصنوعی شدت گرفت

آژانس حفاظت اطلاعات ایتالیا اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد سرویس توسعه‌یافته توسط Open AI تحت حمایت مایکروسافت آغاز کرده است که می‌تواند ویدئوهایی براساس اسکرین‌شات‌های متنی تولید کند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ این رگولاتور که با نام گارانته شناخته می‌شود، از Open AI خواست تا مشخص کند که آیا نحوه اطلاع‌رسانی به کاربران و غیرکاربران در مورد اطلاعاتی که برای محصول خود به نام سورا به کار می‌گیرد، با مقررات اتحادیه اروپا هم‌خوانی دارد یا خیر اما OpenAI به این درخواست پاسخ نداد.

رگولاتوری ایتالیا یکی از فعال‌ترین مراجع در ارزیابی انطباق پلتفرم هوش‌مصنوعی باحریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا است که سال گذشته چت‌بات‌ها را به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی ممنوع اعلام کرد.

این شرکت در بیانیه خود اتهام خاصی را علیه OpenAI مطرح نکرد اما گفت که در حال بررسی پیامدهای بالقوه‌ای است که سورا ممکن است در استفاده از داده‌های شخصی در اتحادیه اروپا و به طور خاص در ایتالیا داشته باشد.

در میان درخواست‌های دیگر، از OpenAI خواست تا اطلاعاتی در مورد نحوه آموزش الگوریتم، اینکه کدام داده‌ها جمع‌آوری شده و برای آموزش آن مورد استفاده قرار گرفته‌اند و اینکه آیا این سرویس در حال حاضر در اختیار کاربران در اتحادیه اروپا و ایتالیا قرار دارد یا خیر، ارائه دهد.

انتهای پیام/

 

 



منبع

بخوانید:  تلاش‌های مدیرعامل جدید باشگاه؛ حس مسئولیت‌پذیری تک‌تکِ اعضای تیم مس را بالا برده است