شورای عالی کار در تعیین حداقل دستمزد رشد تورم را نادیده گرفت

طالبا گفت: بازنشستگان هم متاثر از ماده ۴۱ هستند و افزایش حقوق کارگران به حقوق بازنشستگان هم تسری پیدا میکند.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی امسال نرخ تورم را حدود ۴۷ درصد اعلام کرده و سبد معیشت ۱۱ میلیون تومان تعیین شده است.

طالبا افزود: متاسفانه شورای عالی کار این دو مولفه را به بهانه کاهش تورم و رشد تولید در آینده، نادیده گرفته و حداقل دستمزد را ۲۷ درصد و سایر سطوح مزدی را ۲۱ درصد به علاوه ۲۵۰ هزار تومان در هر ماه افزایش داده است که علی رغم فشار های زیاد نمایندگان کارگران، این موضوع تصویب شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان تصریح کرد: ما حاضریم حقوق کارگران افزایش نداشته اما قدرت خرید کارگران مانند فروردین ۱۴۰۱ باشد.


وی بیان کرد: کلیه تشکل های کارگری بر این موضوع که افزایش دستمزد کارگران باید بر مبنای افزایش نرخ تورم باشد اتفاق نظر دارند و از طریق دیوان عدالت اداری این موضوع را پیگیری می کنند.

وی گفت: پیشنهاد می کنیم به منظور کمک معیشت برای کارگران کالابرگ الکترونیک در نظر بگیرند.



آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ غلامرضا طالبا در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: همه ساله در اسفند ماه جلسات متعددی برای افزایش دستمزد کارگران با وزیر کار برگزار می شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان گفت:افزایش دستمزد بر اساس نرخ تورم و سبد معیشت تعیین می شود که شورای عالی کار در تعیین حداقل دستمزد این فاکتورها را نادیده گرفت.

بخوانید:  حواس جمع به پمپ بنزین بروید!

وی افزود: افزایش دستمزد بر اساس نرخ تورم و سبد معیشت تعیین می شود که در صورت اجرای قانون، دستمزد تعیین شده می تواند به صورت نسبی رضایت مندی ایجاد کند.


شورای عالی کار در تعیین حداقل دستمزد رشد تورم را نادیده گرفت





منبع