معرفی شرکت مهندسی طرح و ساخت دامون

همانطور که گفته شد، شرکت مهندسی دامون در حوزه تامین تجهیزات (سرمایشی، اتوماسیون برقی، ایمنی) و طراحی و ساخت انواع سردخانه فریونی فعالیت می‌کند و رزومه و تجربه قابل توجهی دارد. اگر بخواهیم مهندسی دامون را با شرکت‌های مشابه داخلی مقایسه کنیم، مهم‌ترین ویژگی‌ها و برتری‌های دامون به شرح زیر است:

شرکت دامون فعال در حوزه طراحی و ساخت انواع سردخانه های زیر صفری و بالای صفری

شرکت مهندسی دامون سابقه فعالیت در هر سه بخش را دارد و با توجه به آب و هوای مناطق جنوب کشور و نوع محصول آن‌ها، انواع سردخانه ضدانفجار، سردخانه زیر صفری و سردخانه بالا صفری را طراحی و عرضه می‌کند. علاوه بر این، واحد نفت و گاز دامون از کارشناسان خبره‌ای تشکیل شده است که می‌توانند تجهیزات ایمنی حوزه نفت و گاز را در سریع‌ترین زمان تامین کنند. همچنین دامون برای دستیابی به تجهیزات خاص و سفارشی‌ساز نیز خریداران را همراهی می‌کند. در حال حاضر، دامون نماینده انحصاری ۴ برند معتبر FDC, SEWON, LESER, REZONTECH است.

شرکت مهندسی دامون با صنایع مختلفی کار کرده و سردخانه هایی با کاربری‌های متنوع و براساس استانداردهای بین‌المللی ساخته است. علاوه بر این، دامون تامین‌کننده معتبر انواع تجهیزات سرمایشی مانند کمپرسور، گاز مبرد، روغن کمپرسور، شیرانبساط و.. است. دامون در عمر ۱۰ ساله خود همیشه از چالش‌های جدید استقبال کرده است که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

نقش دامون در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

شرکت مهندسی طرح و ساخت دامون از رویای سه مهندس بیرون آمد. آن‌ها در دانشگاه امیرکبیر هم‌تیمی بودند و بر روی ساخت هاور کرافت کار می‌کردند و در نهایت هم توانستند اولین هاور کرافت نفربر دانشگاهی را بسازند اما این کافی نبود و تصمیم گرفتند تا نمونه صنعتی آن را نیز به بازار عرضه کنند. شرکت مهندسی دامون با این ایده مرکزی در سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرد و سه مدل مختلف هاورکرافت ساخت اما در مسیر دیگری پیش رفت. روحیه‌ی پژوهشی دانشجویان سابق و مهندسان حاضر آن‌ها را به سوی صنعت سرمایش کشاند. یعنی همان صنعتی که پاسخگوی نیازهای صنایع مختلف است و امنیت و کیفیت تولید و عرضه را تضمین می‌کند. حالا ۱۰ سال از عمر «دامون» می‌گذرد و بیش از ۳۰ نیروی متخصص جذب کرده و با ۳ هزار شرکت معتبر همکاری داشته است.

بخوانید:  آمار ویژه مهدی تارتار برابر پرسپولیس

2

نقش دامون در صنایع غذایی

۳.نگهداری مواد غذایی

کنترل دما و رطوبت در صنعت داروسازی نقشی حیاتی دارد. اگر میزان دما و رطوبت متناسب با نوع محصول نباشد، کیفیت آن به شدت کاهش پیدا می‌کند و گاهی نیز کاملاً بی‌اثر می‌شود. چالش اصلی در ساخت سردخانه دارو و سردخانه واکسن، ایجاد دمای مناسب و پایدار است. به عبارت دیگر، محصولات دارویی شدیداً حساس هستند و بروز یک اختلال فنی ممکن است باعث نابودی کل محصولات شود. علاوه بر این، در نگهداری برخی از محصولات دارویی و شیمایی احتمال انفجار نیز وجود دارد و باید حتماً آن‌ها را درون سردخانه ضدانفجار قرار داد.

تعهد دامون به کیفیت باعث شده است تا با برخی از معتبرترین شرکت‌های دارویی ایران همکاری کند؛ به عنوان مثال، داروسازی دکتر عبیدی، پرسیس ژن پار، کارخانجات داروپخش، پارس دارو و… از مشتریان دامون هستند.  

نقش دامون در صنایع دارویی

از لحظه تولید مواد غذایی تا زمان عرضه آن به زنجیره سرد نیاز داریم. مثلاً برای منجمد کردن مواد غذایی باید تونل انجماد خرید اما برای نگهداری مواد منجمد باید سردخانه زیر صفری ساخت و مواد غیرمنجمد را نیز در سردخانه بالا صفری نگهداری کرد. شرکت مهندسی دامون انواع سردخانه مواد غذایی را طراحی می‌کند و می‌سازد.


آیا این خبر مفید بود؟

صنعت سرمایش ایران تامین‌کننده نیازهای صنایع مختلف غذایی، دارویی، نفتی و خودروسازی کشور است. در واقع، این صنایع در مراحل مختلف تولید و نگهداری و عرضه محصولات به سردخانه و چیلر نیاز دارند. زیرا فقدان زنجیره سرد مناسب نه تنها هدررفت محصولات آن‌ها را افزایش می‌دهد بلکه در برخی موارد به انفجار و خسارات جانی و مالی منتهی می‌شود. به همین دلیل نیز ساخت سردخانه متناسب با نیاز صنایع، کاری حساس و پرمسئولیت است. یکی از دشواری‌های اصلی این است که راه اندازی سردخانه برای هر صنعت باید با توجه به ویژگی‌های خاص و محدودیت‌های آن صورت بگیرد و استانداردهای ویژه‌ای نیز رعایت شود.

بخوانید:  تغییر ساعت کاری موزه‌ها در مناطق گرم کشور

۱.انجام فرآیندهای صنعتی

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است



۳.پاسخگویی و ارسال سریع؛

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

۲.خنک سازی دیتا سنترها

چرا مهندسی دامون را پیشنهاد می‌کنیم؟ 

۵.ارائه قیمت رقابتی.

مهندسان دامون از استانداردهای روز سازمان بهداشت جهانی و دستورالعمل‌های سازمان‌های سیاستگذار داخلی -مانند سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی- مطلع هستند و بر همین اساس، انواع مختلف سردخانه دارو، سردخانه پلاسما، سردخانه واکسن و سردخانه پروکساید را طراحی می‌کنند و می‌سازند. بنابراین خریداران سردخانه دامون در فرآیند عرضه محصول دچار مشکل نمی‌شوند و می‌توانند محصولاتشان را با بالاترین کیفیت در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانند.

 


۱.تیم فنی متخصص و خبره؛

تامین تجهیزات برودتی مانند کمپرسور های سردخانه و چیلر از بهترین برند های صنعت سرمایش دنیا

۴.ارائه خدمات پس از فروش؛

صنایع نفت و گاز و پتروشمی در بخش‌های زیر نیازمند سیستم سرمایشی کارآمد هستند:

نقش دامون در صنعت سرمایش ایران چیست؟

۲.ارائه ضمانت اصالت کالا؛