۲ هشدار مهم سطح زرد و نارنجی هواشناسی خوزستان؛ ورود سامانه بارشی جدید و وقوع تند باد و گرد و خاک

احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاع ها، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و سایر اقدام های پیشگیرانه از مواردی است که در این اطلاعیه تاکید شده است.

بر این اساس در اطلاعیه اول با عنوان(هشدار سطح زرد جوی) از وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه ای و احتمال برخاستن گرد و خاک طی اوایل روز یکشنبه ۲۳ تا اواخر روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه جاری خبر داده شده است.

همچنین در این اطلاعیه به دلیل احتمال سقوط اشیاء از ارتفاع ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، کاهش دید ناشی از گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، هشدار احتیاط لازمه داده شده است.

جغرافیای متاثر از این پدیده شامل مناطق مناطق جنوبی، مرکزی، غربی و جنوب غربی استان اعلام شده است.

همچنین در اطلاعیه دوم با عنوان(هشدار سطح نارنجی جوی) از ورود سامانه بارشی جدید طی اوایل روز یکشنبه ۲۳ تا اواخر روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه جاری شامل رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه ای واحتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاع های استان(بارش فراگیر و نسبتا شدید طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه) خبر داده شده است.

جغرافیای متاثر از این پدیده شامل یکشنبه: مناطق شرقی و شمالی و ارتفاع های(اندیمشک، دزفول، لالی، اندیکا، ایذه، دهدز و باغملک و شمال بهبهان، دوشنبه و سه شنبه: مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و ارتفاع های(شمال اندیمشک و دزفول، شمال لالی و اندیکا، شرق ایذه و باغملک، دهدز و بهبهان)، چهارشنبه: مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی، غربی و مرکزی و ارتفاع های استان بارش ها در دیگر مناطق استان پراکنده و نقطه ای، اعلام شده است.

بخوانید:  ابتکار جالب النصری ها برای اولین بازی رسمی رونالدو + سند

انجام تمهیدهای لازم برای کاهش خسارت های احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد و صاعقه، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزهای زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جا به جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدام های لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهید های لازم در راستای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی وآمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و سایر اقدام های پیشگیرانه از مواردی است که در این اطلاعیه تاکید شده است.

انتهای پیام/



منبع

همچنین در این اطلاعیه به دلیل احتمال لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب ها، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در مناطق کوهستانی، بارش برف در جاده های کوهستانی، هشدار احتیاط لازمه داده شده است.