اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به ورزش قهرمانی و همگانی در کهگیلویه و بویراحمد



به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛بهمن خوبی با اشاره به اینکه این منابع مالی برای نخستین بار از محل فصل پنجم وزارت ورزش و جوانان به ورزش کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است ، افزود : اختصاص این اعتبار به ورزش استان می تواند به رونق ورزش های همگانی و قهرمانی کمک کند.

وی بیان کرد :با استفاده از این اعتبار پس از بستن تفاهم نامه با هیات های استانی و شهرستانی برای برگزاری میزبانی رقابت های ورزشی کشوری ، اجرای برنامه های فرهنگی ، ورزشی و برپایی همایش های کشوری در دستور قرار می گیرد .

خوبی با اشاره به فعالیت حدود ۴۰۰ هیات ورزشی در استان ، تاکید کرد: برای بالندگی بهتر ورزش کهگیلویه و بویراحمد نیاز به تزریق اعتبارات بیشتری وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه جشنواره فرهنگی ورزشی دختران عشایر استان در شهرهای یاسوج و دوگنبدان با حضور ۲۵۰ دانش آموز آغاز شده است، تصریح کرد: برنامه های متنوعی در حوزه های ورزش قهرمانی و همگانی در سال جاری تدوین شده است.

معاون توسعه امور ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است جشنواره فرهنگی ورزشی دختران عشایر استان در شهرستان های دنا،باشت، کهگیلویه، بهمئی و لنده ادامه یابد.

خوبی ،توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی را یکی از سیاست های وزارت ورزش و جوان دانست و گفت: وجود چنین رویکردی در توسعه ورزش همگانی می تواند منجر به کشف استعدادها در مناطق مختلف استان شود.

وی ابراز کرد:در این استان هم اکنون ۳۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۵۰ رشته ورزشی فعالیت می کنند.

بخوانید:  نوای دعای عرفات در ۲۴ بقعه متبرکه استان مرکزی طنین‌انداز می‌شود

انتهای پیام 



منبع