حافظ منافع تولیدکنندگان و صنعتکران هستیم

معاون وزیر صمت یادآورشد: ما هم با قطع گاز و برق واحدهای صنعتی مخالفیم اما این صدای مطالبات تولیدکنندگان بایستی با کمک رسانه ها و اتاق بازرگانی به گوش دیگر مسئولان هم رسانده شود تا در این زمینه اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست تخصصی فولادگر معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با صنعتگران، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان قزوین سه شنبه شب در سالن جلسات شرکت شهرک های صنعتی استان برگزار شد.

معاون وزیر صمت حمایت از شرکت های دانش بنیان را برای افزایش بهره وری ضروری دانست و اظهارداشت: با تعامل و چانی زنی های متعدد برای شرکت های دانش بنیان اقدام کردیم تا این شرکتها بتوانند ارز ناشی از صادرات خود را را در بازار آزاد بفروشند و نیازهای خود را تامین کنند.

فولادگر اضافه کرد: مدیریت مصرف انرژی و تولید لوازم خانگی کم مصرف از جمله راهکاری مقابله با ناترازی انرژی است و در این راستا آمارها نشان می دهد حدود ۲۰ میلیون بخاری گازی داریم که روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف می کنند و اگر نصب بخاری کم مصرف انجام شود مصرف تا ۵۰ درصد کاهش می یابد که باید صنعت نیز پای کار بیاید و در این جایگزینی نقش ایفا کند و با گواهی صرفه جویی نیازهای خود را تامین کند.

وی بیان کرد: شما فعالان اقتصادی موفق با کارتان می توانید امید آفرین باشید و بازدید جوانان از توانمندی های صنعتی شما بسیار موثر بوده و نگاه آنها را تغییر داده و زمینه اعتماد به نفس و خودباوری را در آنها تقویت کرده است.

بخوانید:  صادرات روسیه به فنلاند کاهش می یابد

فولادگر اظهارداشت: امروز طرح خودروی برقی در دستور کار وزارت صمت قرار دارد و امروز در کشور چین ۳۰ درصد خودروها برقی است و ما هم برای صرفه جویی در سوخت های فسیلی بایستی به این سمت برویم.

وی در زمینه مشکلات ناترازی انرژی و قطع گاز و برق واحدهای صنعتی، تسهیلات ارزی و ریالی و حمایت از تولیدکنندگان تصریح کرد: مطالبات شما بحق و منطقی است اما با شرایطی که وجود دارد حل برخی از آنها مانند سیاست های ارزی در اختیار وزارت صمت نیست اما پیگیر هستیم تا برخی مسائل اصلاح و حل شود.

انتهای پیام



منبع

فولادگر در این نشست اظهارداشت: در شرایطی که خبرهایی از مهاجرت نخبگان و جوانان به گوش می رسد باید با معرفی صنعتگران توانمن و موفق و جدی گرفتن اردوهای پیشرفت زمینه بازدید آینده سازان و دانشجویان از دستاوردهای صنعتی را مهیا کنیم تا این افراد به آینده امیدوار شده و با فعالان اقتصادی آشنا شوند.

فولادگر در خصوص ناترازی برق هم اظهارداشت: وزارت صمت ۱۰ هزار مگاوات تولید خواهد کرد و تا آن موقع با مدیریت خاموشی ها باید برنامه ریزی اصولی و عادلانه ای برای تقسیم خاموشی ها در میان مشترکین صنعتی و خانگی اتخاذ شود.

وی گفت: دنبال پهن کردن فرش قرمز برای دانش بنیانها هستیم تا با حضور آنها در صنعت به بهره وری در تولید کمک کنیم.

فولادگر اضافه کرد: در کشور چاره ای جز تولید و صادرات نداریم و بایستی از تولید صادرات محور دانش بنیان حمایت کنیم تا کلید واژه و محور سیاست دولت پیاده شود.

بخوانید:  ماشین گل‌سازی کفش‌هایش را آویخت!

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت اظهارداشت: سیاست های پولی و بانکی کشور در حال اجراست و وزیر صمت نیز قیمت گذاری دستوری را قبول ندارد و با تک نرخی شدن ارز موافق است اما بایستی مسیر قانونی و اصولی آن طی شود.

این مسئول خطاب به تولیدکنندگان گفت: شما ظرفیت بسیار خوبی برای تولید دارید و با همه مشکلات پای کارهستید و ما هم قدردان شماییم و اعلام می کنیم در بخش اقتصاد ایران هیچ استراتژی جز تولید صادرات محور نداریم و ابزار اجرایش شما هستید.

در این نشست که علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، زین آبادی مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری، بارگاهی مدیر کل جذب سرمایه گذاری، رستمی مدیر کل صمت، خضیر مدیر کل حفاظت  محیط زیست، صفاری مدیر عامل  شرکت شهرک های صنعتی و عبدیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان هم حضور داشتند، تعدادی از تولیدکنندگان دغدغه ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

حافظ منافع شما صنعتگران و تولیدکنندگان هستیم
 
فولادگر یادآورشد: قبول داریم که مشکلات زیاد است اما با همه توان در خدمت صنعتگران کشور هستیم و با جدیت از شما حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: بانک مرکزی ارز خوبی به صنعت تزریق کرده و کاهش تخصیص ارز نداشتیم با این که محدودیت ارزی وجود داشت اما باید دنبال بهره وری در همه عرصه ها برویم و تولید خودروهای برقی را نیز در دستور کار خود قرار دهیم.

وی گفت: در خصوص تسهیلات و سیاست های کنترل نقدینگی دولت باید مراقبت کند تا به تولید آسیب وارد نشود و در خصوص تامین سرمایه درگردش نیز مقرر شده فهرست واحدهایی که سرمایه در گردش لازم دارند تهیه شود و برای تامین آن اقدام لازم صورت گیرد.

بخوانید:  هوای تهران به لطف باران سالم شد