خرید سوخو 35 در دستور کار ترکیه قرار گرفت


|





منبع

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، دمیر در پاسخ به گزینه‌های دیگر ترکیه در صورت شکست توافق خرید اف-۱۶ از آمریکا، گفت یکی از گزینه‌ها می‌تواند سوخو-۳۵ باشد. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه پنجشنبه گفته بود که احتمالاً تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود برای گفت‌وگو درباره خرید جت‌های اف-۱۶ خواهد داشت. 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، «اسماعیل دمیر» رئیس آژانس صنایع دفاعی ترکیه شنبه (۲۴ سپتامبر) به سی‌ان‌ان گفت ترکیه ممکن است خرید جت‌های جنگنده سوخو-۳۵ روسیه را در صورت شکست قرارداد خرید اف-۱۶ ساخت آمریکا در نظر بگیرد. 

در سال ۲۰۱۹ ایالات متحده مشارکت ترکیه در برنامه اف-۳۵ خود را به دلیل خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه تعلیق کرد و بعد آنکارا را به طور کامل از این برنامه کنار گذاشت. سال گذشته رئیس‌جمهور ترکیه گفت که آمریکا پیشنهاد داده آنکارا نسل چهارم جت‌های اف-۱۶ را به جای نسل پنجم اف-۳۵ خریداری کند.


خرید سوخو 35 در دستور کار ترکیه قرار گرفت


انتهای پیام/

اواسط ژوئیه مجلس نمایندگان آمریکا متممی را به قانون مجوز دفاعی ملی تصویب کرد که انتقال قریب‌الوقوع جنگنده‌های اف-۱۶ به ترکیه را محدود می‌کند. این متمم مستلزم ضمانت‌هایی از سوی رئیس‌جمهور آمریکاست مبنی بر این که هواپیماها برای پروازهای غیرمجاز سرزمینی بر فراز یونان مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.