دانش ایران/ مشکل آب شرب مناطق کم‌آب با کمک جوانان نخبۀ ایرانی رفع می‌شود؟

انتهای پیام/

در کنار افزایش روزافزون جمعیت و نیاز به منابع آب با کیفیت، بخش صنعتی هم به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین منبع مصرف آب نیازمند آب‌هایی با کیفیت بسیار بالا است. 

دانش ایران/ مشکل آب شرب مناطق کم‌آب با کمک جوانان نخبۀ ایرانی رفع می‌شود؟

افزایش ظرفیت دستگاه‌ها





منبع آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ امروزه تهیه آب سالم یکی از مشکلات اساسی در اکثر کشورها است. تحقیقات نشان می‌دهد تنها کمتر از 3 درصد از آب‌های جهان دارای شوری مناسب به‌منظور مصرف مستقیم هستند که اغلب آن به‌صورت آب‌های زیرزمینی با عمق زیاد و غیرقابل‌دسترس است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در تعاملی پایدار با وزارت نیرو، با هدف تأمین آب شرب مناطقی که به منابع پایدار آب شرب دسترسی ندارند، اقدام به مطالعه، اکتشاف، حفاری و استحصال منابع آب ژرف کرده است.

در همین راستا با محوریت ستاد توسعه فناوریهای آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با تکیه‌بر دانش متخصصان ایرانی، چاه شماره 1 سیستان و بلوچستان در منطقه ادیمی در مجاورت شهر سوخته حفاری شد و در هفته دولت، با افتتاح آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 500 مترمکعب در شبانه‌روز، بارقه‌های امیدی برای تأمین آب شرب این مناطق به‌صورت پایدار ایجاد شد که طبق وعده معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی 2 ماه آینده، ظرفیت این دستگاه حداقل به دو برابر افزایش خواهد یافت.