ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی

وی با بیان اینکه بیشترین، بهترین و مهمترین تولید در همه نظامات، تربیت نیروی انسانی است، گفت: مهمترین سرمایه کشور که در همه اسناد بالادستی به آن اشاره شده، سرمایه نیروی انسانی است. تولید این سرمایه در داخل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. امروز حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز برای این تربیت می‌شوند که چرخ‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را به حرکت دربیاورند. حفظ و گسترش دستاوردها توسط این افراد صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از قدردانی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خبر داد و گفت: وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید بر همکاری و بکارگیری معاون پرورشی در مدرس غیردولتی، انسجام و همکاری در درون وزارت آموزش و پرورش، جلب مشارکت و نظارت داشتند. این‌ها از توصیه‌های مهم وزیر آموزش و پرورش است که باید محقق شود.

محمودزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش از سال‌های گذشته جهت‌گیری‌هایی را شروع کرده که امسال باید به نتیجه برسد. همه برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق و اجرای سند تحول بنیادین، برای مرجعیت معلم و مرجعیت کتاب درسی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: تلاش ما در سازمان باید سازنده باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است. این نام‌گذاری بر اساس نیاز کشور صورت گرفته است و باید در مجموعه‌های مختلف و حوزه‌های متفاوت از آن بهره گرفت. آموزش و پرورش هم باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه تأثیرگذاری خود را داشته باشد. نقش مرجعیتی و آگاهی‌رسانی و تبیین این موضوع بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. باید این فرهنگ‌سازی در افکار عمومی شکل بگیرد.

بخوانید:  حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان رسول اکرم تهران

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش بیشترین بهره‌مندی را امسال داشته باشیم گفت: در جلسه‌ای که امسال در ابتدای سال رئیس جمهور در جمع مدیران ارشد صحبت می‌کردند، نگاه به ظرفیت آموزش و پرورش خیلی مهم بود به این صورت که به وضع مطلوب دست پیدا کنیم. ایشان به تسهیل و تسریع کار مردم و تکریم مردم تاکید داشتند و باید رضایت مردم جلب شود. همچنین باید تبیین کارها به خوبی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در نشست جمع رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و نام حضرت امام خمینی (ره)، شهدای والامقام انقلاب اسلامی، شهدای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، شهدای جبهه مقاومت، یاد و خاطره سردار شهید زاهدی و سردار شهید سلیمانی، شهدای والامقام فرهنگی و دانش‌آموز، اظهار داشت: امسال، شروع سال جدید با ایام ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرد و امیدواریم این روزها و امسال سال رسیدن به موفقیت‌های زیادی برای همه شما عزیزان باشد.

 انتهای پیام/



منبع