فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران بخش گردشگری در استان قزوین 

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: در تسهیلات تکلیفی هم 87.4 درصد عملکرد داشتیم و توانستیم رتبه سوم کشور را کسب کنیم.

رحمانی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته در بخش های مختلف نیز گفت: بخش صنعت و معدن 34 درصد، کشاورزی 8 درصد، مسکن 10 درصد، خدمات 31 درصد و سایر بخش ها 17 درصد از تسهیلات دولتی برخوردار شده اند.

وی گفت: در دولت سیزدهم تعداد 128 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت و زمینه اشتغال 3 هزار و 593 نفر مهیا شد.

وی بیان کرد: در این عرصه با ثابت نگهداشتن سطح زیرکشت بدنبال بهره وری در تولید هستیم و بهره وری و مدیریت منابع آبی در اولویت قرار دارد.

رحمانی با اشاره به ساختار اقتصادی استان تصریح کرد: ساختار اقتصادی استان با اختصاص 51 درصد در بخش خدمات، 35 درصد در صنعت و 14 درصد کشاوزرزی است و در این میان در عرصه های کشاورزی و صنعتی نیز شاخص های ملی داریم.

تحقق اشتغال 22 هزار نفری در استان قزوین

وی گفت: در تسهیلات قرض الحسنه هم تعداد 19 هزار و 400 نفر به بانکها معرفی شدند که 2 هزار میلیارد تومان به تعداد 18 هزار و 43 نفر از متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

وی بیان کرد: با ظرفیت های خوبی که داریم در حال حاضر حدود چهار برابر مساحت استان در بخش کشاورزی و 5 برابر در بخش صنعت نقش داریم.

پرداخت 11 هزار و 386 فقره تسهیلات فرزند آوری 
     
این مسئول در ادامه بیان کرد: در زمینه فرزندآوری در استان 11 هزار و 386 فقره تسهیلات به مبلغ 6 میلیون و 745 هزار و 875 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده که فقط 10 درصد افراد باقیمانده اند.

استقبال از سرمایه گذاری در بخش گردشگری

3540 واحد تولیدی در 18 شهرک و ناحیه صنعتی

وی گفت: در سرمایه گذاری خارجی رتبه پنجم و جذب سرمایه گذاری داخلی رتبه دوم کشور را داریم.

بخوانید:  با حضور در استقلال به تیم ملی فکر می‌کنم

رحمانی گفت: ویژگی مهم استان قزوین در این است که حجم بیشتر سرمایه گذاری انجام شده در بخش اقتصادی توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی بیان کرد: در استان قزوین یک شهر صنعتی و 18 شهرک و ناحیه صنعتی داریم که تعداد 3540 واحد تولیدی مجوز فعالیت دارند که با سرمایه گذاری 164 هزار میلیارد تومانی زمینه اشتغال 151 هزار و 213 نفر در این واحدها مهیا شده است.

این مدیر اقتصادی یادآورشد: 60 درصد واحدهای تولید شوینده های کشور در استان قزوین مستقر هستند و زنجیره تقریبا کاملی در این بخش داریم و در شیشه و سرامیک هم زنجیره های اصلی مورد توجه است.

انتهای پیام



منبع

رحمانی اظهارداشت: رکورد سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم شکسته شد و میزان سرمایه گذاری خارجی محقق شده نسبت به مصوب آن حدود 70 درصد بوده است.

رحمانی اضافه کرد: در بخش کشاورزی 246 واحد با اشتغال 3 هزار و 172 نفر، در بخش صنعتی تعداد 648 واحد با اشتغال 32 هزار و 204 نفر، در بخش گردشگری تعداد 47 واحد با اشتغال 2 هزار و 474 نفر با پیشرفت فیزیکی بیش از بیست درصدی در حال راه اندازی هستند که 153 واحد از پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد برخوردارند.

941 واحد صنعتی جدید با پیشرفت بالای 20 درصد

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی استان از 243 هزار نفر در سال 1400 در شرایط کنونی با 14 درصد رشد به 277 هزار و 555 نفر رسیده است.

رحمانی در ادامه با اشاره به وضعیت بیکاری و اشتغال استان اظهارداشت: سهم اشتغال استان در دستگاههای اجرایی 19 هزار و 17 نفر بود که تاکنون 22 هزار و 848 نفر آن محقق شده و توانسته ایم رتبه نخست کشور را کسب کنیم.

وی با اشاره به واحدهای جدید درحال احداث در استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر 941 واحد صنعتی و تولیدی در استان که با سرمایه گذاری جدید در دست احداث است بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال 42 هزار و 850 نفر مهیا می شود.

بخوانید:  نشان سیمرغ به کوهنوردان شاخص کشور اهدا می شود

رحمانی در خصوص حل مشکلات واحدهای بحرانی هم گفت: در قبل از این دولت تعداد واحدهای بحرانی استان 21 واحد با اشتغال 2 هزار و 710 نفر بود که با اقدامات انجام شده و حل مشکلات 9 واحد در حال حاضر تعداد واحدهای بحرانی به 12 واحد با اشتغال 1584 نفر کاهش یافته است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان 6.2 درصد و میانگین کشوری 7.6 درصد است که در این راستا وضعیت خوبی داریم و نرخ طبیعی این شاخص حدود 3 تا 5 درصد است که ما به این وضعیت نزدیک شده ایم.

اجرای سیستم آبیاری نوین در 27 هزار هکتار اراضی کشاورزی

معاون اقتصادی استانداری قزوین اظهارداشت: تاکنون 27 هزار و 612 هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته که فقط در سال جاری 732 هکتار به تجهیزات مدرن آبیاری مجهز شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری قزوین یکشنبه شب در نشست خبری با تشریح مهمترین دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم در استان قزوین به سوالات مختلف خبرنگاران نیز پاسخ گفت.

معاون اقتصادی استانداری قزوین در خصوص استقبال از سرمایه گذاری های جدید نیز گفت: با ایجاد  صنایع آب بر و مخاطره آمیز برای محیط زیست و با تکنولوژی قدیمی بشدت مخالفت کرده و زیر پای سرمایه گذارانی که در حوزه های گردشگری، کانی غیر فلزی، تکمیل زنجیره های تولید شوینده ها و صنایع «های تک» علاقمند سرمایه گذاری باشند فرش قرمز پهن می کنیم و تسهیلات ویژه می دهیم. 

رحمانی با اشاره به وضعیت منابع آبی استان توسعه فعالیتهای آبیاری مدرن را ضروری دانست و اضافه کرد: در بخش کشاورزی با داشتن 278 هزار هکتار اراضی زیرکشت و تولید دو میلیون و 900 هزار تن محصول و 76 هزار هکتار باغ با تولید 640 هزار تن محصول سهم چهار درصدی از نیاز غذایی کشور را به خود اختصاص داده یم.

بخوانید:  به تکرار قهرمانی استقلال امیدوار هستم/ باید از لحاظ فنی روی رده‌های پایه‌ نظارت شود

رحمانی افزود: همچنین 73 واحد تولیدی از تملک بانک های عامل خارج شد و این موفقیت از طریق واگذاری به سرمایه گذار جدید و یا اقاله به مالک قبلی صورت گرفته است. 

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: با وضعیت هایی که داریم بیش از نیمی از اقتصاد استان در بخش تولید است و در این راستا ریل گذاری و سیاست اصلی مسئولان استان تقویت بخش خدمات است.

وی افزود: در استان 1400 گونه گیاهی شناسایی شده که 250 نوع آن گیاهان دارویی و معطر است که در این عرصه 290 هکتار از اراضی به زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.

بازگشت 128 واحد راکد به چرخه تولید

سرمایه گذاری خارجی استان قزوین با 171 میلیون دلار
.
وی از سرمایه گذاری خارجی در استان هم خبرداد و گفت: در 30 سال گذشته حجم سرمایه گذاری مصوب خارجی در قزوین حدود یک میلیارد و 749 میلیون دلار بوده که سرمایه وارد شده 697 میلیون و112 هزار دلار بود در حالی که در دولت سیزدهم این میزان به 171 میلیون و 628 هزار دلار سرمایه گذاری مصوب رسیده که 17.2 درصد این سرمایه گذاری در این دولت بوده و 119 میلیون و 896 هزار دلار آن محقق شده است.

نیمی از اقتصاد استان قزوین تولیدی است

وی اظهارداشت: در تولید برخی محصولات  شاخص هستیم برای نمونه رتبه اول در تولید مخازن سی ان جی، رتبه نخست در تولید شیشه دارویی، اولین تولیدکننده و صادرکننده چرخ خیاطی، رتبه اول تولید مواد شوینده مایع و رتبه دوم تولید پودر شوینده کشور، شاخص بودن در تولید قطعات خودرو و لوازم خانگی از دیگر ویژگی های استان قزوین است.