نامزدهای مجلس در حوزه اختیارات خود فقط به مردم وعده دهند

وی در پایان کلام درباره نقش رسانه در حوزه رقابت افزود: با ایجاد جلسات مناظرات و تبیین برنامه‌ها می‌تواند در روشنگری نسبت به وظایف نمایندگان مردم را آگاه بکنند تا مردم نامزدی را که وعده‌های بی‌ربط نسبت به مسئولیت و جایگاه خودش می‌دهد شناسایی شود.

وی بیان داشت: انتخاب بر اساس نسبت فامیلی، همشهری، حزبی و جناحی، سفارشی و… آفت انتخابات است و اگر کسی چنین انتخابی داشت دیگر نباید از منتخب خود انتظار فکر و عمل انقلابی داشت.

ایجاد فضای مسموم در انتخابات ممنوع

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری به وظایف نامزدهای مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: نامزدها بر حسب قوانین و اختیارات خودشان با مردم صحبت کنند، نماینده مجلس نباید درباره برنامه‌های اجرایی، برنامه‌های عمرانی، ایجاد شغل و… به مردم قول دهد، این‌ها کار نماینده مجلس نیست.

انتخابات یکی از میدان‌ها برای حضور مردم در عرصه است

انتخاب حزبی، جناحی و سفارشی آفت انتخابات است

احمدی در ادامه گفت: ویژگی‌ها را در منتخبین خود ببینیم و نامزد نمایندگی که از همه اصلح‌تر است را انتخاب کنیم.

مردم‌سالاری و تکیه بر مردم یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی است و همه بزرگان و کارشناسان بر این اعتقاد دارند که حضور مردم در همه عرصه‌ها راهگشا بوده و هر کجا که سدی ایجاد شده مشارکت مردم سدشکن بوده است، امروز و با قرار گرفتن در آستانه انتخابات نیز حضور و مشارکت مردم احساس می‌شود، چرا که با پای کار بودن مردم است که خط بطلانی بر خیال‌های خام و آشفته دشمنان کشیده می‌شود و آنجاست که اقتدار ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده خواهد شد.

بخوانید:  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در عید نیمه شعبان



منبع

وی درباره رسالت رسانه‌ها در انتخابات اظهار کرد: رسانه‌ها نسبت به اهمیت و نقش حضور مردم در پیشرفت خودشان و بیان عواقب عدم حضور مردم اقدام کنند، همچنین برای ایجاد انگیزه و مقابله با برنامه‌ریزی دشمن تلاش کنند.

وی با اشاره به لزوم انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو توسط مردم خاطرنشان کرد: فرد اصلح دارای چند ویژگی اساسی است که شامل متخصص، متعهد، توانمند، مؤمن و حزب الهی باشد، اعتقاد راسخ داشته باشد و انقلابی و دارای برنامه باشد.

وی با اشاره به تحرکات دشمن برای انتخابات اذعان داشت: مراقب باشیم دشمن ما را مأیوس و ناامید نکند این به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست، اتفاقاً چون مشکلات داریم باید وارد میدان شد و مشکلات با کنار نشستن حل نمی‌شود و اتفاقاً مشکل بر مشکلات اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از میدان‌های حضور مردم انتخابات است اذعان داشت: با حضور پای صندوق رأی و انتخاب شایسته و انقلابی به معنای آن است که نظام را قبول و حمایت کردیم.

احمدی افزود: نمایندگان همدیگر را تخریب نکنند و برنامه‌ها و اهداف خودشان را برای مردم مطرح کنند، ایجاد فضای مسموم در انتخابات ممنوع است، حضرت آقا بر رقابت حقیقی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: تبیین دستاوردهای نظام اسلامی و خدماتی که نظام اسلامی نسبت به مردم داشته و بیان آینده روشن توسط رسانه‌ها می‌تواند یک نقش کلیدی در بالا بردن مشارکت، ایجاد امنیت، سلامت و رقابت سالم باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: حضور مردم در پای صندوق رأی یعنی می‌خواهیم افراد سالم انتخاب شوند که به بهترین شکل عمل کنند و بر این موضوع نظارت هم می‌کنیم خصوصاً در مجلس که قوه‌ای قانون‌گذار و ناظر بر حسن اجرای قانون است تمام این‌ها با حضور مردم در پای صندوق رأی کاملاً نمود پیدا می‌کند.

بخوانید:  پیروزی سرخ‌ها برابر ذوب‌آهن/ پرسپولیس از مدعیان فاصله گرفت

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری بیان داشت: حضور در انتخابات و انتخاب نیروهای کارآمد و انقلابی مشکل گشا است و پیوند مردم و حکومت اسلامی می‌تواند معجزه کند.

وی ادامه داد: نماینده مجلس باید عادلانه با نگاه به سمت کشور و ظرفیت‌های حوزه انتخابی خودش قانون‌گذاری کند و نظارت بر اجرای قانون داشته باشد، نه دخالت در اجرای قانون، این اشتباهاتی است که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی‌بر حضور مردم است و اعتبار، قدرت و توان حرکت آن مبتنی بر پشتوانه و حضور و حمایت و اطاعت مردم است.

به گزارش برنا؛ حضور در انتخابات حق است و عدم حضور در انتخابات یعنی گذشتن از یک حق، انتخابات انتخاب یک فرد نیست بلکه انتخاب یک الگو و مدل مدیریتی است که با این انتخاب نوع مدیریت حاکم بر جامعه را انتخاب می‌کنیم، اما حالا تصمیم با ماست که با حضور یا عدم حضور در انتخابات شیوه مدیریت جامعه خود را انتخاب کنیم یا این شیوه را به کسان دیگر با واگذار نمائیم.

یازدهم اسفند امسال دوزادهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران برگزار می‌شود و با وجود اینکه بیش از یک ماه تا برگزاری انتخابات زمان باقی است حال و هوای انتخاباتی در حال شکل‌گیری است.