نیازمند هم‌افزایی جدی بین متولیان فرهنگی و هنری استان هستیم


ایمانیه: نیازمند هم‌افزایی جدی بین متولیان فرهنگی و هنری استان هستیم

استاندار فارس در حاشیه بازدید از هنرستان هنرهای زیبای شهر شیراز بر ضرورت هم افزایی بین مدیران فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: هم افزایی در این حوزه باعث می شود امکانات سخت افزای و نرم افزاری تجمیع شده و در نهایت شاهد اتفاقات خوب و اثرگذار در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،   محمدهادی ایمانیه دوشنبه بیست و هفتم فروردین به صورت میدانی از دو هنرستان هنرهای زیبا( پسرانه شهید آوینی و دخترانه کیمیا) در شهر شیراز بازدید کرد و در جریان نحوه آموزش و فعالیت‌های این دو مجموعه قرار گرفت.
 استاندار فارس در پایان این بازدیدها با تاکید بر اینکه تحصیل همراه با یادگیری حرفه و فن بر آموزش تئوری تنها ارجحیت دارد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم به سمت افزایش تعداد هنرستان‌ها با هدف آموزش همزمان علم و حرفه حرکت کرده‌ایم و معتقدیم که این اقدام آینده شغلی فرزندان را تا حدود قابل توجهی تضمین می‌کند.
 وی در ادامه افزود: از معلمان و آموزگاران این مجموعه‌ها متشکرم که با انگیزه، باغیرت و با همت در تلاش هستند که جوانان، در ایران بمانند و هم با اصالت، در فرهنگ دینی و هنری این سرزمین سرافراز پرورش یابند.
 نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: از مسئولین این هنرستان‌ها توقع دارم که مانع قطع ارتباط بزرگان و صاحبان هنر و چهره‌های ملی پرورش یافته در این مدارس با هنرستان‌ها شوند؛ همه ما تا آخر عمر دانشجو هستیم و باید روز به روز مطالب و روش‌های جدید را یاد بگیریم. فارغ التحصیلی به معنای عدم نیاز به آموزش جدید نیست چرا که معتقدیم باید ز گهواره تا گور دانش بجوییم.
 وی در ادامه اظهار داشت: با حضور پیشکسوتان در این هنرستان‌ها هنرجوها نیز سریع‌تر و راحت‌تر از بزرگان و چهره‌ها الگو می‌گیرند؛ حضور در جمع هنرجوها تاثیرپذیری بیشتر و بهتری دارد.
 ایمانیه ضمن اینکه پیشنهاد داد نمایشگاهی از آثار این هنرجوها از جمله گرافیک، نقاشی، خطاطی، موسیقی و … برپا شود تا محصولات و اقدامات ایشان عرضه گردد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد آموزش کسب درآمد از ابتدای تحصیل وابستگی بیشتر به حرفه را برای هنرجوها ایجاد می‌کند پس باید شرایطی فراهم شود تا هم بتوان منبع درآمدی برای هنرجوها باشد و هم هنرها به نمایش گذاشته شود.
 استاندار فارس در انتها با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ، ادب و هنر نیازمند هم افزایی جدی‌است، تصریح کرد: مدیران فرهنگی و هنری استان از اقدامات جزیره‌ای به سمت همکاری‌های مشترک حرکت کنند تا ضمن استفاده حداکثری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شاهد اقدامات شایسته و نتایج خوبی در حوزه فرهنگ و هنر استان باشیم؛ این مهم محقق نمی‌شود مگر با هم‌افزایی  .

بخوانید:  حمله وحشیانه افراطیون هندو به دو مسلمان

انتهای پیام 



منبع