هفت سد در استان کردستان سرریز کرد

وی در ادامه حجم کلی سدهای استان را در حال حاضر 1 میلیارد و 864 میلیون مترمکعب، اعلام کرد و گفت: ذخیره آب سدهای استان حدود 69 درصد است و این رقم در مدت مشابه سال گذشته 59 درصد بود.

وی افزود: سدهای عباس آباد و سبدلو بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان، زیویه کامیاران، قشلاق و آزاد سنندج از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری سرریز کرده‌اند.

آریانژاد همچنین به پیش بینی‌های انجام شده برای جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از سرریز به اراضی پائین دست این سدها اشاره و اظهار داشت: تیم مطالعاتی این شرکت چندین روز قبل از ورود جبهه‌های بارشی به استان، میزان بارش و ایجاد رواناب‌ها را پیش‌بینی می‌کنند و حوزه‌های طرح و توسعه و بهره‌برداری بر بازگشایی یا بستن دریچه‌های تخلیه کننده تحتانی اقدام و عملا سرریزهایی که به وجود می‌آید، منجر به بروز خسارت نشده و خوشبختانه تا به امروز هیچگونه گزارش مبنی بر بروز خسارت ناشی از سرریز این هفت سد به این شرکت واصل نشده است.

انتهای پیام/



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا، آرش آریانژاد گفت: در سال آبی جاری 350 میلی‌متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 9 درصد و نسبت به دراز مدت 3 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، خاطرنشان کرد: با توجه به بارش‌های مؤثر و مناسب در حال حاضر 7 سد در استان کردستان سرریز داشته است.

بخوانید:  ویندوز ۱۰ کاربران را عصبانی کرد!