کاهش 45 درصدی صادرات گاز روسیه به اروپا نسبت به سال 2021

 100.9 میلیارد مترمکعب صادرات گاز از طریق خط لوله که شرکت گازپروم اعلام کرده یکی از پایین‌ترین مقادیر صادرات گاز روسیه از زمان فروپاشی شوروی سابق در 1991 است.

 سوئد و دانمارک، هر دو دلیل انفجار خط لوله‌های نورد استریم 1 و 2 را 4 نشتی اعلام کردند اما مسئول آن را معرفی نکردند. دبیرکل ناتو این اتفاق را یک خراب‌کاری می‌داند. روسیه پرسنل نیروی دریایی انگلیس را پشت این انفجارها می‌داند. اتهامی که لندن آن را رد کرده‌است.


آیا این خبر مفید بود؟

بخوانید:  وقتی که بازیگر حرمله هم به ستوه می آید!/اگر تهیه کننده ای بخواهد یک فیلم تاریخی بسازد باید رقمی نجومی پیش بینی کند!





منبع

 این رقم به‌معنای 45 درصد کاهش نسبت‌به 185.1 میلیارد مترمکعبی است که در 2021 صادر شده بود و شامل عرضه به چین از طریق خط لوله قدرت سیبری هم می‌شود. گازپروم در سال گذشته 10.39 میلیارد مترمکعب از این خط لوله صادرات داشت.


 





به گزارش خبرگزاری برنا، صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله تا پایین‌ترین سطح پس‌از فروپاشی شوروی سابق کاهش یافته است. اروپا به‌عنوان بزرگ‌ترین مشتری گاز روسیه، واردات خود را به‌خاطر جنگ اوکراین کاهش داده و یکی از خط لوله‌های اصلی گاز به این قاره منفجر شده‌است.

 صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم 1 در سال گذشته میلادی به بالاترین رقم 59.2 میلیارد مترمکعب رسیده بود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف