اعطای زمین با کمترین قیمت، مزیت مهم طرح نهضت ملی مسکن روستایی

وی افزود: طبق تفاهم صورت گرفته مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین تعداد ۵ هزار قطعه به مساحت ۴۶۸ هکتار در ۲۳۰ روستای سطح استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان دارای شرایط لازم جهت سکونت در روستا به دو شکل خودمالکی و اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار خواهدگرفت.

خبرنگار : علی غیور



منبع مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین ۵۳۲ هکتار از محدوده اراضی ملی روستاهای خارج از حریم شهرها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان شناسایی شده که مراحل واگذاری آن از سوی راه و شهرسازی به بنیاد مسکن در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهارکرد: برنامه دولت سیزدهم ارائه تسهیلات ویژه برای ساخت مسکن روستایی و تثبیت و توسعه روستاهاست که اعطای زمین با کمترین قیمت ممکن ازجمله آنها میباشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: همچنین برای حمایت از ساخت مسکن مقاوم‌ روستایی، علاوه بر خدمات فنی ، تسهیلات کم‌بهره و بلند مدت ۲۰۰ میلیون تومانی نیز توسط بانک های عامل استان در اختیار متقاضیان قرار می‌ گیرد.

جعفر برزگر اضافه کرد: ۱۶۵ هکتار از محدوده اراضی روستاهای خارج از حریم شهرها و داخل حریم شهرها توسط منابع طبیعی و راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان واگذار گردیده که پس از طی مراحل تحویل، تفکیک، آماده سازی و طراحی قابلیت ساخت ۱۶۵۰ قطعه مسکونی را دارد.

انتهای پیام

 

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۱ هکتار در ۴۲۷ روستای سطح استان شناسایی و تملک شده و پس از تهیه طرح تفكیكی بر اساس ضوابط طرح هادی و آماده سازی اولیه، فازبندی و اولویت بندی تعداد ۱۸ هزار و ۳۲۷ قطعه به مساحت یک هزار و ۸۱۲ هکتار در سطح ۲۹۴ روستای سطح استان به متقاضیان واجد شرایط جهت احداث مسكن روستایی واگذار گردیده است.

بخوانید:  اعلام آمادگی سازمان تاکسیرانی شهر تهران برای فعالیت شاتل تاکسی در شهرهای اقماری استان