طرح توسعه پایدار منظومه روستایی به صورت پایلوت در سیروان اجرا می شود

وی اظهار داشت: توسعه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی ، کالبدی منظومه روستایی ، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، افزایش سطح درآمد روستائیان و تثبیت جمعیت روستائی از مهمترین اهداف این طرح است که از سوی بنیاد مسکن استان پیگیری می شود.

“شهرام کاکایی” با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای اجرای ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه به بازنگری اقدامات به عمل آمده در روستاهای کشور پرداخته است،افزود: با نگاه آمایشی و شبکه‌ای در طرح‌های عمران روستایی از هدر رفت منابع و سرمایه‌های ملی جلوگیری شده و شاهد رشد و توسعه پایدار روستاهای کشور خواهیم بود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان طرح توسعه منظومه روستایی را طرحی راهبردی- ساختاری با نگاهی آمایشی دانست و اظهار داشت: اجرای طرح توسعه منظومه روستایی موجب تعامل و هم‌افزایی هرچه بهتر دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه پایدار و هدفمند روستاهای استان خواهد شد.



منبع

همچنین معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات فراوانی در راستای توانمندسازی جامعه روستایی به انجام رسیده است،گفت: کشور ما در مقایسه با کشورهای غرب آسیا در خصوص سرمایه گذاری در روستاها پیشتاز بوده اما به علت عدم وجود چشم‌اندازی روشن و راهبردی در توسعه روستاهای کشور شاهد بازدهی متناسب با حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در روستاها نبودیم.

فرماندار سیروان با اشاره به اینکه زیر ساخت های لازم برای اجرای این طرح در زمینه های مختلف پیش بینی شده است و تمام دستگاه های اجرایی و خدمات‌رسان، پس از تصویب و اجرایی شدن آن باید اقدام به برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات پیش بینی شده کنند،تصریح کرد: اجرای این طرح موجب توانمندی و بهبود چشمگیر وضعیت معیشت ساکنین روستاها خواهد شد.

بخوانید:  دولت سیزدهم پیشگام در جلوگیری از کلنگ زنی و افتتاح پروژه های فاقد ارزیابی زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ “محمدباقر شریفی” در جلسه کمیسیون بررسی طرح توسعه پایدار منظومه روستایی بخش مرکزی این شهرستان، با بیان اینکه طرح منظومه روستایی در محرومیت زدایی روستاها نقش مهمی دارد، افزود: در طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی، روستاها براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها، به تفکیک منظومه‌هایی را تشکیل داده وهریک به قطب های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی و غیره  تبدیل می شوند.

شریفی با بیان اینکه اجرای این طرح باعث  به ثمر رسیدن هرچه زودتر سیاست دولت در جهت توسعه پایدار روستاها خواهد شد، تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی باید نهایت همکاری را با مشاور تهیه طرح منظومه داشته باشند.