فاز اول طرح جهاد آبرسانی به روستاهای ایلام ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد



به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ “محمد محمدی” در دیدار با استاندار ایلام افزود: با توجه به نیاز روستاهای استان به آبرسانی پایدار، قرارداد آبرسانی به 211 روستا در قالب قرارداد دوم طرح جهاد آبرسانی نیز با برآورد هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریال امضا شده است.

وی خواستار همکاری استاندار ایلام در راستای تامین نیازهای مالی پروژه‌های در دست اقدام شد، اظهار داشت:اجرای طرح جهاد آبرسانی فرصتی مناسب بـرای خدمـت بـه روسـتاییان است که با تلاش های جهادی و شبانه روزی همکاران، بسیج سازندگی به نمایندگی از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همچنین پیگیری های مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در حال حاضر آبرسانی به روستاهای محروم در فاز اول با سرعت مطلوبی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خدمت رسانی به مردم را افتخار این شرکت برشمرد و تصریح کرد: کسب رضایت مندی مردم از اهداف اصلی و اساسی شرکت محسوب می شود که امیدواریم با تلاش شبانه روزی در جهت تامین و توزیع آب، این مسئله محقق شود.

محمدی تاکید کرد: آبفای استان برنامه ها و اقدامات فراوانی جهت تامین و توزیع آب شهرها و روستای استان در دست اقدام داد که ارتقا ظرفیت تصفیه خانه آب شهر ایلام  از 540 به 800 لیتر در ثانیه ، ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران و راه اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی آب در شهر دره شهر و غیره  از مهمترین این برنامه ها است.

 وی با بیان اینکه برخی از پروژه های آبفا به دلایل مختلف زمان بر شده است که بهره‌برداری از این پروژه ها در سال جاری در دستور کار قرار دارد،گفت: تکمیل پروژه آبرسانی به شهر ملکشاهی، روستاهای مسیر و اتمام ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، تکمیل شبکه فاضلاب و انشعابات فاضلاب شهر ایوان را از جمله این پروژه ها در سال جاری انجام می شود.

بخوانید:  تشکیل 31 پرونده تخلف برای واحدهای مصالح ساختمانی در استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام به مشکلات حوزه آبرسانی شهر ایلام اشاره نمود و افزود: با توجه به فرسودگی خطوط و شبکه توزیع و اینکه طراحی خط انتقال مربوط به ادوار گذشته بوده، نیازمند نوسازی و طراحی جدید است.

همچنین استاندار ایلام به برخی از خدمات آبفای استان طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در طول این مدت به ۱۸ روستای بخش جزمان و ۱۳ روستای دهستان داجیوند بخش مرکزی هلیلان آب‌رسانی شد.

“حسن بهرام‌نیا ” افزود: تکمیل تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا پایان خرداد‌ماه در اولویت قرار گیرد و تصفیه‌خانه فاضلاب ایلام در قالب قرارداد(بی‌ او‌ تی) تکمیل شود و همچنین تکمیل فاضلاب مهران و ایوان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام با اشاره به آب‌رسانی به روستاهای شهرستان چوار با مشارکت بسیج سازندگی سپاه، افزود: در قالب آب‌رسانی به مناطق محروم، به بیش از ۱۴ روستای محروم با مشارکت آبفای استان و قرارگاه سازندگی سپاه، آب‌رسانی شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: با دستور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور برای تعمیر و اصلاح سیل‌بندهای شهر ایلام، ۱۸‌هزار میلیارد‌ ریال اختصاص یافت که مقرر شد سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو طی زمان‌بندی سه‌ساله، به صورت برابر این اعتبارات را تامین و این پروژه را تکمیل کنند.

استاندار ایلام افزود: با کمک قرارگاه بسیج سازندگی سپاه پاسداران، آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا بوده و قرار است که این تعداد روستا به ۲۰۰ روستا با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در استان افزایش یابد.



منبع

بخوانید:  کدام استان‌های کشور در معرض "تهدید بالقوه فرونشست زمین" هستند؟