مادران خانه دار دارای سه فرزند ساکن در مناطق روستایی و عشایری بیمه می شوند

صادقی یادآورشد: چنانچه در حین پرداخت حق بیمه، فرزند چهارم یا پنجم مادر متولد شود به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌پردازی مادر افزوده می‌شود.
 
این مسئول اضافه کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی جمعیت، فرآیند پیش ثبت ‌نام مشمولین این طرح در فاز نخست آغاز شده و شامل مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ اول فروردین سال ۹۶ به بعد باشد.

انتهای پیام



منبع

صادقی اظهارداشت: دولت مکلف است حق بیمه مادران دارای سه فرزند را بطور کامل در سطح یک درآمدی پرداخت کند.

صادقی بیان کرد: بر اساس ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مادران خانه دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند بصورت رایگان به عضویت صندوق بیمه اجتماعی درآمده و دولت حق بیمه آنها را پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: درصورتی که فردی خواهان ثبت نام در سطوح درآمدی بالاتری است می تواند با پرداخت ما به التفاوت حق بیمه، از سطوح درآمدی بالاتر بهره مند شود.

مدیر صندوق بیمه روستائیان استان قزوین گفت: مادرانی که حداقل سه فرزند در قید حیات داشته باشند که تابعیت ایرانی دارند و نرخ باروری محل زادگاه پدر یا فرزند سوم به بعد بالای 5/2 درصد نباشد مشمول این طرح می شوند و می توانند از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان بعد از فوت بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سعید صادقی مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان قزوین از ثبت نام مادران خانه دار دارای سه فرزند ساکن در مناطق روستایی و عشایری خبر داد.

بخوانید:  کمک نظامی به اوکراین ضروری است

مادران خانه دار دارای سه فرزند ساکن در مناطق روستایی و عشایری بیمه می شوند

صادقی بیان کرد: مشمولین این طرح می توانند تا تاریخ 31 فروردین ماه با مراجعه به 24 کارگزاری صندوق در سطح استان با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی خود و فرزندانشان در این فراخوان ثبت نام کرده و یا برای عضویت به سایت
 www.roostaa.ir  مراجعه کنند.