نقش تقابل بایدن با مسیحیان کتابی در انتخابات آتی آمریکا

رای دهندگان مستقل نیز به بایدن در این دو مورد نمره منفی می‌دهند. ۶ رای دهنده مستقل از ۱۰ نفر می‌گویند که ریاست جمهوری بایدن به کشور در حوزه هزینه‌های زندگی ضربه زده است. ۴ رای دهنده مستقل از ۱۰ نفر می‌گویند ریاست جمهوری او در هزینه سلامت و روابط با دیگر کشور‌ها آسیب رسانده است.

همچنین از هر ۱۰ آمریکایی، ۶ نفر گفتند که دوران ریاست جمهوری بایدن به یکسری از این مسائل کمی یا خیلی زیاد آسیب وارد کرده است.

همچنین نیمی از آمریکایی‌ها گفتند که ترامپ به مساله مهاجرت کمک کرده و ۴ آمریکایی از ۱۰ نفر نیز گفتند که او در هزینه‌های زندگی کارگشا عمل کرده است.

مزیت ترامپ در هزینه زندگی و مهاجرت تا حدی ناشی از عدم اشتیاق دموکرات‌ها نسبت به عملکرد بایدن است. حدود یک سوم از دموکرات به عنوان مثال می‌گویند که ریاست جمهوری بایدن به هزینه زندگی ضربه زده و یک سوم دیگر فکر می‌کنند که بایدن به این روند نه کمکی کرده و نه ضربه‌ای زده است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۴۶ درصد می‌گویند ریاست جمهوری ترامپ به مساله مهاجرت یا امنیت مرزی کمک کرده و چهار نفر از ۱۰ آمریکایی نیز گفتند که در هزینه‌های زندگی کمک کرده است.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که کدامیک، دونالد ترامپ یا جو بایدن کار بیشتری انجام داده‌اند تا مردم آنها را دوست داشته باشند، یک سوم گفتند که ترامپ و یک چهارم نیز اعلام کردند که بایدن. همچنین ۳۰ درصد از بزرگسالان شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که نه بایدن و نه ترامپ به نفع آنها کار نکرده‌اند.

بخوانید:  فشار اقتصادی بایدن تداوم مسیر فشار حداکثری ترامپ است

خشم مسیحیان از رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا درحالی است که بر اساس نظرسنجی جدید خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات روابط عمومی NORC، بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی فکر می‌کنند که ریاست جمهوری بایدن هزینه زندگی را افزایش داده و به سیستم مهاجرت کشور آسیب رسانده درحالیکه نیم دیگری می‌گویند ریاست جمهوری ترامپ به حق رای و امنیت انتخابات، روابط با دیگر کشورها، قوانین سقط جنین و شرایط آب و هوایی آسیب رسانده است.

با وقوع همه گیری کرونا، تلاش‌های ترامپ در حوزه اشتغال ضربه خورد به طوریکه ۲.۷ میلیون آمریکایی در دوران ریاست جمهوری او، شغل خود را از دست دادند. اما قرنطینه‌های دوران کرونا همچنین تورم را به شدت کاهش داد به طوریکه شاخص قیمت مصرف کننده از نرخ سالانه ۲.۳ درصد به پایین‌ترین حد خود یعنی ۰.۱ درصد رسید. همینطور، نرخ پایین بهره و سطح تاریخی کسری بودجه دولت نیز باعث شد تا بسیاری از خانوار‌های آمریکایی در دوران ریاست جمهوری ترامپ احساس بهتری داشته باشند.

با روی کار آمدن بایدن پس از کرونا، اقتصاد با کمک بیشتری که دریافت کرد، رشد داشت و ۱۵.۲ میلیون نفر در دوران ریاست جمهوری او شاغل شدند، اما مسائل مربوط به زنجیره تامین، جنگ اوکراین و بسته‌های کمکی بایدن باعث رشد تورم شد و به میزان محبوبیت او ضربه زد.

آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی همچنین گفتند که بایدن در چند مورد خاص نمره منفی می‌گیرد. تنها دو نفر از ۱۰ آمریکایی فکر می‌کنند که ریاست جمهوری بایدن به آنها در هزینه‌های زندگی کمک کرده و تنها ۱۶ درصد می‌گویند که او در حوزه امنیت مرزی و مهاجرت به مردم آمریکا کمک کرده است.

بخوانید:  مبارزات حساس برای ملی‌پوشان تکواندوی ایران در باکو

بایدن و ترامپ هر دو مضرند

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، طبق گزارش مجله سیاست خارجی (Foreign Policy) دولت بایدن سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که ۳۱ مارس هر سال روز بین‌المللی تراجنسیتی‌ها نام دارد و از آنجا که شنبه آخر ماه مارس امسال، طبق روال همیشگی مسیحیان آمریکا، عید پاک مسیحیان بود و از قضا با روز سی و یکم ماه مارس مصادف شده بود، تبریک همزمان عید پاک و همینطور گرامیداشت روز بین‌المللی تراجنسیتی‌ها توسط بایدن و سایر سیاستمداران و رسانه‌های لیبرال آمریکا، برای مسیحیان و محافظه‌کاران آمریکایی بسیار گران تمام شد و همگی این اقدام را نوعی توهین به مسیحیان تلقی کردند.  

البته توجیهی که دولت بایدن برای خاموش کردن آتش خشم محافظه‌کاران مطرح کرد، تغییر سالانه روز عید پاک بود و اینکه قرار نیست هرساله شنبه آخر ماه مارس دقیقاً روز سی و یکم این ماه باشد. هرچند که این اظهارات هم تاثیری در خشم محافظه‌کاران نداشته و کار تا جایی پیش رفت که آنها اعلام کردند همزمان کردن روز بین‌المللی تراجنسیتی‌ها با عید پاک یا هرگونه اعلام گرامیداشت این روز با فاصله کمی از عید پاک، به علت اینکه باعث ناراحتی و خشم مسیحیان می‌شود، یک اقدام کفرآمیز و توهین آشکار به مسیحیان به حساب می‌آید.

در این نظرسنجی مشخص شد که نیمی از دموکرات‌ها می‌گویند بایدن در زمینه تغییرات آب و هوایی یا هزینه‌های درمانی کارگشا بوده و ۷۷ درصد از دموکرات‌ها گفتند که ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش در مورد قوانین سقط حداقل ضرر را رسانده است.

نقش تقابل بایدن با مسیحیان کتابی در انتخابات آتی آمریکا

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که تنها یک سوم از دموکرات‌ها فکر می‌کنند که ریاست جمهوری بایدن به هزینه‌های زندگی کمک کرده است. در این میان، سه نفر از هر ۱۰ آمریکایی فکر می‌کنند که ریاست جمهوری بایدن به امنیت مرزی و مهاجرت کمک کرده و همین میزان هم می‌گویند که او به این دو مساله ضربه زده و چهار آمریکایی از ۱۰ نفر می‌گویند که وضعیت در دوران ریاست جمهوری او فرقی نکرده است.

بخوانید:  تاثیر لنز در عکاسی پرتره

این نظرسنجی از ۱۲۰۴ بزرگسال آمریکایی در بازه زمانی چهارم تا هشتم آوریل ۲۰۲۴ انجام شده است.

نیمی از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود بیش از پیش به تغییرات آب و هوایی، حق رای گیری و امنیت انتخاباتی، قوانین سقط جنین و روابط با کشور‌های خارجی ضربه زد.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد، مساله‌ای که هم بایدن و هم ترامپ در آن موفق بودند، اشتغال‌زایی است؛ نیمی از آمریکایی‌ها گفتند که ترامپ در دوران فعالیتش در کاخ سفید در زمینه اشتغال کمک کرده و ۳۶ درصد نیز همین نظر را درباره بایدن دارند.

انتهای پیام/



منبع