پیگیری های مجددانه و اقدامات انقلابی استاندار گیلان

استاندار گیلان با تاکید بر تامین آب آشامیدنی در شهرستان املش و بخش رحیم آباد رودسر گفت: با تکمیل مخزن املش و تصفیه خانه پلرود این قول را به مردم این‌ دو منطقه می‌دهم که مشکل آب آشامیدنی آنان در تابستان سال جاری به طور کامل برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/





وی با گله‌مندی از کندی روند تکمیل پل کیازنیک املش بیان کرد: از اولین روز حضورم به عنوان خادم مردم در استانداری گیلان بر تکمیل این پل تاکید کردم  و اقداماتی هم انجام شده است ولی روند تکمیل پروژه کند است که باید  پیگیری و اصلاح شود.

کلام آخر اینکه، استاندار گیلان در مسیر انجام کار برای مردم و شتاب در توسعه گیلان و رفع نارسایی های به جا مانده از دوره های گذشته  با کسی تعارف و ملاحظه کاری ندارد و وقتی هشدار می دهد، این بزرگراه باید با وجود تخصیص بودجه لازم و تامین مصالح با شتاب کامل شود با هیچ احدی رودروایسی نداشته و  شخصا موضوع را هر هفته پیگیر خواهد شد و معاونان وی و دیگر مدیران مجموعه استانداری نیز موارد را دنبال خواهند کرد.

همه مردم شهر رشت و حتی بخش های مرتبط با محیط زیست  ایران آگاهند که معضل پسماند در شمال ایران و استان گیلان هم چنین  آلودگی های منطقه سراوان که متاسفانه تاریخچه ای 38 ساله داشته ، آلودگی های رودخانه های زرجوب و گوهررود، پل رو گذر بخش کلاچای شهرستان رودسر، پل رو گذرکمربندی لاهیجان، بزرگراه املش به شلمان ، تجهیز کتابخانه مرکزی رشت که در دولت دوازدهم توسط معاون رئیس جمهوری یکبار فقط ساختمان آن افتتاح شد اما بخش عمده کار یعنی تجهیز کردن این مرکز مهم بر زمین مانده بود! ، سد پلرود و شفارود و …. از آن جمله طرح ها و پروژه های مهم  این استان به شمار می روند.

بخوانید:  اوقات شرعی شیراز در روز ۲۷سفند ۱۴۰۲

استاندار  برای نهایی کردن پروژه های عمده و تاثیر گذار گیلان در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی با بیان اینکه مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات خود را به طور هفتگی با مردم در میان بگذارند، اظهار کرد: دشمن سعی دارد تا اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم کمرنگ جلوه دهد از این رو تمام دستگاه‌های اجرایی  و فرهنگی و خدماتی باید برنامه‌ ها و کارهای توسعه‌ای خود را از طریق رسانه ها و تریبون‌های نماز جمعه برای مردم بازگو کرده و جهاد تبیبن‌ را  به درستی و با دقت انجام دهند.

 عباسی، مدیریت جهادی را مستلزم تلاش شبانه روزی و پاسخگویی به مطالبات مردم دانست و افزود: “وقتی اعتبارات یک پروژه به طور کامل تخصیص پیدا کرده است “نباید بهانه‌ای برای عدم تکمیل آن وجود داشته باشد ، لذا باید تمامی مدیران استانی و شهرستانی با پیگیری و مدیریت جهادی نسبت به اتمام پروژه‌های عمرانی اهتمام لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ پروژه های زیادی از سال‌های گذشته در گیلان بر زمین مانده است که تکمیل آنها نیازمند جدیت و اقدام جهادی و انقلابی است.

جا دارد دراین راستا مدیران هربخش و حوزه ای موضوع را رصد و گزارش های منظم ارایه کنند. دکتر عباسی یک روز قبل تر در جلسه ای در استانداری گیلان اعلام کرد، مدیران دستگاه های دولتی پیمانکارانی را برای اجرای طرح ها و پروژه ها انتخاب کنند که راستی آزمایی شده و نسبت به  قرار دادها متعهد باشند.

استاندار عنوان کرد: شواهد و مستندات و آثار  باقی مانده نشان می دهد در دولت گذشته بسیاری از مدیران پای کار نبوده و مشکلاتی را برای پروژه‌های عمرانی در گیلان ایجاد کردند ولی در دولت مردمی و جهادی آیت الله دکتر رئیسی این موارد پذیرفته نیست.

بخوانید:  تداوم بیمه رایگان حمایتی بیمه سلامت در آذربایجان شرقی

اینکه در یک دهه گذشته بسیاری از پروژه های عمرانی سراسر استان گیلان دچارعقب ماندگی شد و به یقین مردم استان از این منظر بسیار متضرر شدند، اکنون یک مقام اجرایی بومی  که اتفاق به قوانین هم آشنایی کاملی دارد، با انرژی بالا و تلاش مستمر متعهدانه در صحنه حضور یافته و مصمم است تا طرح های ناتمام را به سرانجام برساند و البته شایسته است رسانه ها، مدیران، ائمه جمعه و جماعات و مدیران اجرایی و فرهنگی و ….  به جای نگاه بخشی و منفعتی ، همدلی ها و همراهی بیشتری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان  روز جمعه یازده فروردین ماه با حضور در شرق گیلان ” به سمت رامسر و استان مازندران ” با تاکید بر لزوم تکمیل بزرگراه املش به شلمان با صراحت تمام اعلام کرد: برای تکمیل پروژه بزرگراه املش به شلمان هیچ مانعی وجود ندارد، زیرا تمامی اعتبارات در نظر گرفته شده برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است ، ( دقت کنید مصوب نیست بلکه اختصاص یافته)  و مصالح این بزرگراه با همراهی و همدلی مدیران مربوطه استان قابل دسترسی و تامین می‌شود‌.

در این ناحیه از استان زیبای گیلان مانند هر جای دیگر ایران پهناور جمعیت اگر چه با روندی کندتر نسبت به گذشته اما  رو به فزونی و انتظارات و مطالبات به حق مردمی رو به گسترش است و در عین حال مناطق روستایی بزرگ و بزرگتر و به شهر تبدیل می شوند و امکانات و نیازهای ویژه همان شرایط را طلب می کنند.

تردیدی نیست که ثبت این میزان کار و تلاش در میان همه ی هجده استاندار قبلی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک رکورد جدی است و شایسته است چنین مدیری مورد تجلیل و تقدیر قرار گیرد.

بخوانید:  اعتراض پیروانی در نشست هماهنگی دربی 100

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

عباسی با کار شبانه روزی و جدیت و هشدارهای به هنگام به مدیران مربوطه و پیمانکاران ، فرمانداران و مسئولان ارگانها و نهادها و رصد و نظارت منظم بخش  قابل توجهی از این کارهای ناتمام را به کمک دیگر مسئولان استانی و کشور به سامان رسانده است که بزرگترین آن ساماندهی  پسماند منطقه سراوان درسطحی به وسعت 70 هزار مترمربع و ارتفاع 120 تا 130 متر مربع و اواخر اسفند ماه سال 1402 با کاشت نهال در بخشی از قسمت فوقانی دفنگاه زباله است.

بزرگراه مرکز شهرستان املش به بخش شلمان شهرستان لنگرود مانند بسیاری از پروژه های عمرانی استان گیلان سالهاست که با حضور دولت ها و استانداران متعدد به صورت ناتمام به حال خود رها شده و مشکلات فراوانی برای مردم منطقه ایجاد کرده است.


آیا این خبر مفید بود؟

 اسدالله عباسی استاندار گیلان در مدت 17 ماه گذشته ” از28 مهر ماه 1400 تاکنون” که حداقل سه ماه نخست آن ” به دلیل بومی بودن و شناخت نسبی” برای شناخت بهتر و کاملتر و ضرورت ارتباط با مقام های دولتی و مجلس و تامین بودجه ، انتخاب پیمانکاران  و نظایر آن سپری شد در واقع طی حدود یک سال و اندی اقدام های پیگیرانه ، شفاف و موثری انجام داد که مورد تایید و تحسین مدیران و مردم استان از جمله نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت، رئیس کل دادگستری استان، رئیس مجمع نمایندگان گیلان، رئیس شورای شهر رشت ، دادستان کل استان و …. قرار گرفت و این قدردانی را به دلیل اقدام های جهادی، تعهد و تلاش شبانه روزی دکتر عباسی برزبان آوردند.