۴۰۰ فرزند دارای معلولیت سازمان بهزیستی دارای خانواده شدند

 محمد قادری درباره آمار ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۱ گفت: سازمان بهزیستی وظیفه تسهیلگری در ایجاد اشتغال دارد که در این زمینه سامانه ملی به نام رصد وجود دارد، در سال جاری بیش از ۶۵ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و همچنین در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است عمل سازمان بهزیستی در این حوزه ۳۲ درصد بوده است و تا پایان تیرماه سهم بهزیستی ۶۷ درصد شده است. ما موظف هستیم که در سال ۱۴۰۲ تشویق هایی برای ایجاد اشتغال پایدار درنظر گرفته ای،بیمه پیش فرمایی، کار فرمایید و در صورتی که خودشان کارفرما باشد از سوی سازمان بهزیستی پرداخت میشود. سازمان بهزیستی بتوانیم از ظرفیت استانداری هم استفاده کنیم و طبق قانون ۱۵ درصد از ظرفیت استانداری ها در اختیار سازمان بهزیستی داده شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز شنبه ۲۴ تیرماه در نشست خبری که به مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: در هفته بهزیستی و آستانه روز بهزیستی در نسیم هستشم که شعار امسال برای مردم و برای به زیستن است.

 

در حال تکمیل 





رییس سازمان بهزیستی‌تصریح کرد: دستگاه های پلیس ، قوه قضایی و سازمان بهزیستی لایحه پلیس اطفال در حال پیگیری می باشد.

محمد قادری درباره وضعیت مسکن افراد دارای معلولیت خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی از سنوات گذشته وارد این حوزه شده است و سازمان وظیفه تسهیلگری در این زمینه دارد و در افق سازمان ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی است و ۱۲۴ هزار در خواست واحد مسکونی در سامانه نهضت مسکن ثبت نام کردند و در این دولت ۳۲ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش تحویل داده شده و به ودی تعداد واحد مسکونی برای خانواده های دارای معلولیت به ۱۴ هزار واحد مسکونی می رسد. سازمان های مسکن ، بانک ها موظف به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه هستند.

بخوانید:  مطالعه باکتری‌هایی که با استفاده از نور بهتر تنفس می‌کنند

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه این مراسم ضمن تشکر از ابر مردان و قدیس زمانی که بدون هیچ ملاحظه ای فرزندانی را به سرپرستی گرفتند، عنوان کرد: آغوش سیمرغ برای اولین بار در کشور نظام فداکاری کشور با سابقه ای مردم حادثه بزرگ آفریدند که ۴۰۰ خانواده سراسر کشور در سرپرستی فرزندان دارای معلولیت به عهده گرفتند و امروز اعلام کنید در حوزه کودکان و نوجوانان را توسعه دهیم و هزینه هایی در خصوص درمان کودکان دارای معلولیت و درمان پرداخت کنیم .

محمد قادری درباره دادن وظیفه ساماندهی کودکان کار، اعتیاد به شهرداری عنوان کرد: من اطلاع خاصی ندارم و خبر رسمی به ما اعلام نشده است اما براساس قانون در حوزه ساماندهی کودکان کار ۱۵ دستگاه متولی هستند و تصمیم عهده داری ساماندهی به شهرداری تهران در ابتدا از نظر جوانب حقوقی و حقیقی در هیات دولت گرفته می شود اما سلب وظیفه از یک سازمان همچنین سازمان بهزیستی براساس قانون و قانونگذاری وضعیت مشخص می شود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع
آیا این خبر مفید بود؟

وی بیان کرد: تعداد خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی ۲ میلیون و ۹۰۰ خانواده و تعداد جمعیت در به۷میلیون و ۵۰۰ نفر است که در هزینه و خدمات متنوعی را دریافت می کنند و افراد دارای معلولیت  در جهان وجود دارد این است تا ۷ درصد افراد دارای معلولیت در جامعه وجود دارد،  ۱میلیون و ۸۰۰ نفر دارای معلولیت در سازمان بهزیستی خدمات دریافت می کند.

بخوانید:  گل سوم آرژانتین به کرواسی توسط آلوارز

رییس سازمان بهزیستی درباره ساماندهی کودکان کار در حوزه پس ماند و آمار شرکت ها در حوزه پسماند،عنوان کرد: سازمان بهزیستی با همکاری دستگاه های دیگر شورای عالی کشور را داریم که در این شورا آسیب های اجتماعی را بحث میشود هر چه که ۸۰درصد از کودکان کار کودکان اتباع است. سازمان بهزیستی دارای ۶۰ مرکز در این حوزه دارد و آمار تعداد این کودکان را به دست امور اجتماعی وزارت کشور است.

وی تعداد فرزندان دارای معلولیت گفت: این تعداد شناور است و حدود ۴۰۰ فرزند در اختیار خانواده قرار گرفته است و خانواده ای هم می توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی فرایند به فرزند گیری اقدام کنند.

وی درباره مجازات موسسات مختلف گفت: در مراکز نگهداری مسئول فنی وجود دارد و حادثه اتفاق می افتاد و سازمان بهزیستی با دقتی که دارد و بیش از ۲۵ هزار تماس مردم با سامانه ۱۴۸۰طی ۲۲ ماه که کمتر از ۷۲ ساعت انجام می گیرد و حادثه و تخلف برخورد متفاوت است و درصورت تخلف در شورا و گاهی هم به قوه قضایی پرورد می کند و در صورت امحلا و هشدار تصمیم گیری می شود، سامانه ۱۴۸۰ رای مردم است.

وی با اشاره به و گرامیداشت شهدای این سازمان به خصوص شهید بنیانگذاری شهید محمد علی فیاض بخش گفت: سازمان بهزیستی در دولت مردمی توانسته یک پیکره ۷ میلیون و ۵۰۰ نفر در سازمان بهزیستی داشته و بیش از ۱۶۱ ماموریت سازمانی در راستای حال خوب جامعه هدف انجام دهد.

وی در باره خدمات سالمدان خاطرنشان کرد: سازمان ملی سالمندان و پدید سالمندی در موسسه های فرهنگی سازمان بهزیستی در حالی پیگیری است و در جهان فعالیت این حوزه توسط سازمان های مردم نهاد انجام می شود و شهرداری ها برای مناسبی سازی و باید اقداماتی را انجام دهد و سند و پیشنهادات بار معاون اجرایی کشور انجام‌گیرد و باتوجه به آمار بسیار بالایی از کشور در حوزه سالمندی قرار می گیرد، بانوان مجرد و سالمند که مسئله جدی است ، سند سالمندی در مجلس و برنامه هفتم سازمان متولی مشخص شود. سازمان بهزیستی دارای ۳۰۰ مرکز نگهداری از سالمندان به صورت شبانه روزی است. 

بخوانید:  آینده خوبی در انتظار بوکس ایران است/ نهرودی تجربه زیادی دارد