۴۷۰ بیمار دیالیزی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، دکتر حبیب غزنوی اظهارداشت: از ابتدای سال تا کنون، ۱۸دستگاه به بخش‌های دیالیز دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزوده شده که هزینه هر دستگاه بیش‌از ۲۰۰میلیون تومان است.

وی با دعوت از خیرین سلامت برای حضور در این عرصه گفت: بسیاری از خیرین سلامت در تمام دنیا حوزه دیالیز را برای کمک به بیماران و نیازمندان انتخاب می کنند ولی متاسفانه مشارکت خیرین در حوزه دیالیز در استان ما به ساخت مرکز دیالیز بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) توسط خانواده مرحوم شهرکی و اهداء چند دستگاه دیالیز توسط سایر خیرین خلاصه شده است.

خواجه با اشاره به سنگین بودن هزینه های سرمایه ای و مصرفی بخش دیالیز گفت: از مجموع ۱۸ دستگاه جدید، ۲ دستگاه توسط بنیاد بیماران خاص تامین شده است که لازم است از خدمات خیرخواهانه این بنیاد در این زمینه تشکر کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۴۷۰ بیمار دیالیزی در شهرستانهای زیر چوشش این دانشگاه داریم که با ۶۷ دستگاه خدمات درمانی به آنان ارائه می‌شود.





منبع

انتهای پیام

دکتر علی خواجه هزینه اقلام مصرفی برای انجام یک نوبت دیالیز را نیز بیش‌از هفت میلیون ریال اعلام کرد و گفت: خوشبختانه فرانشیز دیالیز بیماران ایرانی صفر بوده و این عزیزان هیچ مبلغی را بابت دریافت خدمات دیالیز پرداخت نمی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: هرچند هزینه دیالیز این دسته از بیماران رایگان است اما ۲ تا ۳ نوبت مراجعه به بیمارستان برای دریافت خدمات دیالیز باعث خارج شدن کامل فرد و همراهان وی از چرخه تولید اقتصادی می شود و این موضوع در کنار تامین هزینه های جانبی درمان مشکلات عدیده ای را برای بیماران عزیز ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: البته اتباع غیر ایرانی به دلیل برخوردار نبودن از حمایت های بیمه ای موظف به پرداخت هزینه دیالیز هستند؛ امّا به دلایل انسان دوستانه و مشکلات عدیده مالی این افراد، ترتیبی اتخاذ شده تا صرفا هزینه های مصرفی و تجهیزاتی از آنان اخذ شود.

بخوانید:  برپایی میز ارتباطات مردمی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در سمنان / نشانی میزهای خدمت اعلام شد