حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از ۱۶۸ روستای محروم در نورآباد ممسنی فارس

انتهای خبر





توزیع ۶۰۰ بسته معیشتی در ماه رمضان سال جاری میان نیازمندان و همچنین پخت و توزیع ۲۵ هزار پرس غذای گرم در مناسبت‌های مختلف از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها یاد کرد.

حاجتی با بیان اینکه همچنین طی این مدت اعطای ۲۵۷ فقره وام اشتغالزایی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: میزان پرداخت مستمری به مددجویان کمیته امداد در ۶ ماهه دوم سال افزایش چشمگیری داشته است.

حاجتی یادآور شد: فعالیت‌های ما در کمیته امداد در حوزه پرداخت مستمری، کمک هزینه اجاره مسکن، وام‌های کارگشایی، اهدای لوازم ضروری منزل، وام‌های درمان و ودیع مسکن و غیره هستند.

حاجتی با بیان اینکه ۶۱ مورد نیز فعالیت احداث و تعمیر مسکن محرومان داشته‌ایم، افزود: این کار را در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سپاه و بنیاد مسکن انجام می‌دهیم. در طرح احداث ۴۰ هزار واحدی، حدود ۳۵ مورد جزو جامعه آماری ما هستند که در قالب اعطای وام ۶۰ میلیون بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به آنان کمک می‌کنیم.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع

وی همچنین اعطای جهیزیه به زوج‌های جوان را از دیگر فعالیت‌های این اداره عنوان کرد و افزود: در سال جاری ۱۳۵ نوبت اعطای جهیزیه داریم که تاکنون برای ۴۲ مورد آن تأمین اعتبار شده است ومابقی هم طی هفته‌های آتی تأمین اعتبار خواهد شد.

حاجتی همچنین از فعال بودن ۱۰ هزار صندوق صدقات در سطح شهرستان نورآباد با درآمد بالغ بر ۵۰ میلیون تومان در ماه خبر داد و گفت: این درآمد تنها مختص شهرستان ممسنی است و درآمدهای صندوق‌های صدقات هم فقط در همان مناطقی هزینه می‌شوند، که جمع‌آوری شده‌اند.

بخوانید:  توصیه‌های تغذیه‌ای به دانش‌آموزان
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، امید حاجتی در نشست خبری گفت: در این شهرستان ۱۶۸ روستا جامعه هدف فعالیت‌های ماست که در این روستاها حدود ۸ هزار و ۱۰۰ نفر خانوار را تحت حمایت داریم و از این تعداد هم حدود ۳ هزار و ۵۳۰ خانوار زن سرپرست خانوار هستند.

رئیس کمیته امداد شهرستان نورآباد ممسنی با تصریح اینکه همچنین ۵۰ مورد احداث مسکن هم همکاری با بنیاد مسکن داشتیم که به سرانجام رسیده است، گفت: در این شهرستان در بحث اجاره بها به ۳۲۲ خانوار تحت پوشش کمک می‌کنیم و امسال نیز بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار وام‌های ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت کردیم.

وی از پرداخت ۱۳۷ مورد وام کارگشایی در قالب وام‌های فرهنگی و درمانی در این شهرستان خبر داد و گفت: بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ تومان  برای اعطای وام‌های درمانی توانستیم از مرکز استان اخذ کرده و میان بیماران نیازمند توزیع کنیم.

وی، شمار خانواده‌های طرح ایتام و محسنین در این شهرستان را ۶۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: در این شهرستان یک هزار و ۶۳۴ نفر از ایتام و محسنین حمایت می‌کنند.


آیا این خبر مفید بود؟

رئیس کمیته امداد شهرستان نورآباد با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیز کمک‌ هزینه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی را به جمعیت تحت پوشش خود اعطا می‌کنیم، ارائه فعالیت‌های مشاوره و کلاس‌های تقویتی و همکاری با طلاب حوزه علمیه را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این اداره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه قریب ۵۰ درصد جامعه هدف ما زنان سرپرست خانوار هستند، افزود: ۲ هزار و ۳۲۲ دانش‌آموز و ۱۷۰ دانشجو تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد شهرستان ممسنی قرار دارند.

بخوانید:  این ملی‌پوش استقلالی ساپینتو را ناامید کرد
اعطای ۲۵۷ فقره وام اشتغالزایی

رئیس کمیته امداد شهرستان نورآباد، عمده‌ترین مشکل این اداره را کمبود نیرو عنوان کرد و افزود: این مشکل را در قالب طرح مراکز نیکوکاری تا حدودی مرتفع کردیم و هم‌اکنون ۳ مرکز نیکوکاری فعال در شهرستان نورآباد ممسنی فعالیت می‌کنند و به یاری خدا تا پایان سال دو الی یک مرکز دیگر هم به این مراکز اضافه خواهند شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان نورآباد ممسنی در ادامه سخنان خود از توزیع ۵۰۰ بسته تحصیلی میان مددجویان کمیته امداد از ابتدای سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: همچنین حدود ۲۰۰ بسته تحصیلی هم توسط مراکز نیکوکاری میان مددجویان توزیع شده است.